Θέματα Σπουδών

Εγγραφή πρωτοετών

Η εγγραφή των πρωτοετών φοιτητών στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών γίνεται μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΑ).

Οι πρωτοετείς φοιτητές που αδυνατούν να εγγραφούν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΥΠΑΙΘΑ λόγω έλλειψης Αριθμού Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ) (για θρησκευτικές πεποιθήσεις ή άλλες αντικειμενικές δυσκολίες, σύμφωνα με την αρ.  Φ.251/149312/Α5/11.9.2018 εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘΑ) θα πρέπει να προσέρχονται στη Γραμματεία του Τμήματος Οικονομικών επιστημών για την εγγραφή τους με τα ακόλουθα δικαιολογητικά:

  1. Αίτηση για εγγραφή: Ο φοιτητής θα πρέπει να συμπληρώσει χειρόγραφα, έντυπη αίτηση, στην οποία θα αιτείται την εγγραφή του στο Τμήμα, σύμφωνα με εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘΑ. Η αίτηση αυτή θα πρέπει να πρωτοκολληθεί αυθημερόν.
  2. Υπεύθυνη Δήλωση: Ο φοιτητής θα συμπληρώσει Υπεύθυνη Δήλωση, στην οποία θα αναγράφει ότι δεν είναι εγγεγραμμένος σε άλλη Σχολή ή Τμήμα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Σε περίπτωση που είναι εγγεγραμμένος σε άλλη Σχολή ή Τμήμα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και δεν έχει προλάβει να ολοκληρώσει τη διαγραφή του θα βεβαιώνει ότι θα προσκομίσει τη διαγραφή του άμεσα.

Κατόπιν, όταν θα έχουν αποσταλεί οι καταστάσεις των εγγεγραμμένων από το ΥΠΑΙΘΑ, θα ανοίξει η σχετική ηλεκτρονική πλατφόρμα του Πανεπιστημίου Πατρών στην οποία, οι εν λόγω φοιτητές, θα πρέπει να ολοκληρώσουν την ηλεκτρονική εγγραφή και στη συνέχεια να παραλάβουν τα πιστοποιητικά εγγραφής τους.

Κατατάξεις

Η Συνέλευση του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών, σύμφωνα: με τις διατάξεις του Ν. 3404/2005 (Α΄260), του Ν. 4009/2011 (Α΄195) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, του άρθρου 57 του Ν. 4186/2013 (Α΄193), της παρ. 10 του άρθρου 6 του Ν. 4218/2013 (Α΄268), των παρ. 1 & 2 της υπ’ αριθμ. Φ2/125186/Β3/22-11-2006 (Β΄1758/5-12-2006)  και Φ1/192329/Β3/16-12-2013(Β΄3185/16-12-2013) Υπουργικών Αποφάσεων, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 4957/2022, και τον Εσωτερικό Κανονισμό του Πανεπιστημίου Πατρών ΦΕΚ 5468/Β/14.09.2023 (άρθρο 18), για την διαδικασία κατάταξης πτυχιούχων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ορίζει  το ποσοστό (επί του αριθμού των εισακτέων) των κατατάξεων των πτυχιούχων στο Τμήμα . Οι επιτυχόντες κατατάσσονται στο Α΄ έτος σπουδών. Αναλυτικές πληροφορίες για τα μαθήματα, την ύλη των εξετάσεων, την Επιτροπή Κατατάξεων, τον ορισμό βαθμολογητών και ανά-βαθμολογητών παρατίθενται στην ιστοσελίδα “Κατατάξεις” του τμήματος. 

Διάρκεια Φοίτησης

Η διάρκεια του Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών είναι οκτώ (8) εξάμηνα κατανεμημένα σε τέσσερα (4) ακαδημαϊκά έτη.

Η περίοδος κανονικής φοίτησης ισούται με τον ελάχιστο αριθμό των αναγκαίων για την απονομή του τίτλου σπουδών εξαμήνων, σύμφωνα με το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος, προσαυξημένο κατά τέσσερα εξάμηνα. Άρα, για το Τμήμα Οικονομικών Επιστημών η διάρκεια κανονικής φοίτησης ισούται με δώδεκα (12) εξάμηνα ή έξι (6) έτη. Μετά το πέρας της ανώτατης διάρκειας φοίτησης και αφού ολοκληρωθεί η επαναληπτική εξεταστική περίοδος Σεπτεμβρίου, διαγράφονται από το Τμήμα με πράξη που εκδίδεται με απόφαση της Συνέλευσης Τμήματος. Η εφαρμογή του μέτρου για τους εισαχθέντες το 2022-2023, ξεκινάει από το έτος εισαγωγής τους (μέχρι και την εξεταστική Σεπτεμβρίου 2028).

Οι ειδικές περιπτώσεις εφαρμογής της ανώτατης διάρκειας φοίτησης για φοιτητές που ήταν ήδη εγγεγραμμένοι σε Προγράμματα Προπτυχιακών Σπουδών πριν την έναρξη του ακαδ. έτους 2022-2023, καθώς και οι περιπτώσεις υπέρβασης της ανώτατης διάρκειας φοίτησης, αναφέρονται αναλυτικά στο ΦΕΚ 7124/Β/2022 «Τροποποίηση του Εσωτερικού Κανονισμού του Πανεπιστημίου Πατρών (Β΄3899/2019)» που υπάρχει στο σύνδεσμο: https://www.upatras.gr/wp-content/uploads/2023/01/ΦΕΚ-7124-Β-2022.pdf

Συνοπτικά:

Οι εισακτέοι 2017/18 μέχρι 2021/22 θα πρέπει να ολοκληρώσουν επιτυχώς όλα τα μαθήματά τους μέχρι και την εξεταστική Σεπτεμβρίου 2027.

Οι εισακτέοι 2016/17 και πριν, θα πρέπει να ολοκληρώσουν επιτυχώς όλα τα μαθήματά τους μέχρι και την εξεταστική Σεπτεμβρίου 2025.

Αναλυτικά δείτε: Πίνακας με τη διάρκεια φοίτησης ανά έτος εισαγωγής

Σημαντικές ημερομηνίες

Το ακαδημαϊκό έτος αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει την 31η Αυγούστου του επόμενου έτους. Το διδακτικό έργο κάθε ακαδημαϊκού έτους διαρθρώνεται σε δύο εξάμηνα (χειμερινό και εαρινό). Κάθε εξάμηνο περιλαμβάνει τουλάχιστον δεκατρείς (13) πλήρεις εβδομάδες διδασκαλίας.

Οι ημερομηνίες έναρξης και λήξης των μαθημάτων του χειμερινού και εαρινού εξαμήνου εκάστου ακαδημαϊκού έτους, καθώς και οι ημερομηνίες των αντίστοιχων εξετάσεων καθορίζονται με απόφαση της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Πατρών.

Το τρέχον ακαδημαϊκό ημερολόγιο του Ιδρύματος είναι διαθέσιμο εδώ

Επίσης, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 17 παρ. 2.4 του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Πανεπιστημίου Πατρών (ΦΕΚ 5468/Β/14.09.2023), μαθήματα και εργαστηριακές ασκήσεις δεν πραγματοποιούνται τις εξής ημερομηνίες:

  • Εθνική Εορτή: 28 Οκτωβρίου,
  • Επέτειος Πολυτεχνείου:  17 Νοεμβρίου
  • Αγίου Ανδρέου:  30 Νοεμβρίου
  • Διακοπές Χριστουγέννων-Νέου Έτους:  από 24 Δεκεμβρίου μέχρι και τις 6 Ιανουαρίου
  • Τριών Ιεραρχών:  30 Ιανουαρίου
  • Καθαρά Δευτέρα
  • Εθνική Εορτή:  25 Μαρτίου
  • Διακοπές Πάσχα:  από το Σάββατο του Λαζάρου μέχρι την Κυριακή του Θωμά
  • Πρωτομαγιά:  1 Μαΐου
  • Αγίου Πνεύματος
  • Ημέρα διεξαγωγής των φοιτητικών εκλογών.

Εγγραφή και Ανανέωση Εγγραφής

Κάθε φοιτητής πρέπει να εγγράφεται στο Τμήμα του στην αρχή κάθε εξαμήνου σε ημερομηνίες που ανακοινώνονται από τη Γραμματεία του Τμήματος και να δηλώνει τα μαθήματα του προγράμματος σπουδών που επιθυμεί να παρακολουθήσει κατά το συγκεκριμένο εξάμηνο (δήλωση μαθημάτων). Τόσο η εγγραφή όσο και η δήλωση μαθημάτων των φοιτητών σε κάθε εξάμηνο αποτελούν από κοινού απαραίτητες ενέργειες, προκειμένου ο φοιτητής να έχει ενεργή παρουσία στο Ίδρυμα.

Η ανανέωση εγγραφής κάθε εξάμηνο πραγματοποιείται μέσω του συστήματος Ηλεκτρονικής Γραμματείας

Δήλωση μαθημάτων

Η δήλωση μαθημάτων πρέπει να πραγματοποιείται κάθε εξάμηνο από τον ίδιο τον φοιτητή σε ημερομηνίες που ανακοινώνονται από τη Γραμματεία του Τμήματος, ώστε να είναι δυνατή η παρακολούθηση, η απόκτηση δωρεάν συγγραμμάτων και συμμετοχή του στις εξετάσεις του μαθήματος. Ο φοιτητής δηλώνει τα μαθήματα του κάθε εξαμήνου σύμφωνα με τους κανόνες που θέτει το Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος.

Η δήλωση μαθημάτων κάθε εξάμηνο  πραγματοποιείται μέσω του συστήματος Ηλεκτρονικής Γραμματείας.

Σημειώνεται ότι ο φοιτητής δικαιούται να εξεταστεί μόνο σε μάθημα που έχει δηλώσει να παρακολουθήσει κατά το συγκεκριμένο εξάμηνο. Οι φοιτητές που δεν έχουν υποβάλει δήλωση μαθημάτων ή έχουν υποβάλει εκπρόθεσμες δηλώσεις δεν γίνονται δεκτοί στις εξετάσεις του εξαμήνου ή στις επαναληπτικές του Σεπτεμβρίου.

Βελτίωση βαθμού

Η Γενική Συνέλευση του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών  στην υπ΄ αριθ. 7/14-12-2016 συνεδρίασή της αποφάσισε να δοθεί στους φοιτητές του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών η δυνατότητα επανεξέτασης για βελτίωση βαθμολογίας προακτέου βαθμού, σύμφωνα με την  υπ΄ αριθ. 794/35414/6-12-2016 απόφαση της Συγκλήτου, ως εξής:

  1. Μετά από αίτηση του ενδιαφερόμενου φοιτητή (Επανεξέτασης για Βελτίωση Βαθμολογίας Προακτέου Βαθμού) που υποβάλλεται στο σύνδεσμο https://eservice.upatras.gr (Αίτηση Επανεξέτασης Προακτέου) εντός ειδικής προθεσμίας που καθορίζεται από τη Γραμματεία του Τμήματος μετά το πέρας των εξεταστικών περιόδων Φεβρουαρίου και Ιουνίου, είναι δυνατή η επανεξέτασή του με σκοπό τη βελτίωση της βαθμολογίας του (προακτέου βαθμού).
  2. Η επανεξέταση επιτρέπεται κατά την επαναληπτική εξέταση Σεπτεμβρίου των υποχρεωτικών  μαθημάτων ανά έτος χειμερινού ή εαρινού εξαμήνου του ιδίου ακαδημαϊκού έτους και μόνο, για τους φοιτητές που φοιτούν στο έτος αυτό, πρωτοετείς, δευτεροετείς ,τριτοετείς και τεταρτοετείς .
  3. Ο ανώτατος επιτρεπόμενος αριθμός μαθημάτων είναι για όλα τα υποχρεωτικά μαθήματα του έτους στο οποίο φοιτά συνολικά για κάθε φοιτητή. Οι φοιτητές μπορούν να επανεξετάζονται μόνο στα υποχρεωτικά μαθήματα και όχι σε μαθήματα επιλογής. Μεταξύ των βαθμών εξέτασης και επανεξέτασης υπολογίζεται ο μεγαλύτερος.
  4. Οι δύο βαθμοί καταχωρούνται κανονικά στα βαθμολόγια των αντίστοιχων εξεταστικών περιόδων (Χειμερινού ή εαρινού και Σεπτεμβρίου) και εμφανίζονται στην αναλυτική βαθμολογία του φοιτητή με σχετική ένδειξη και επεξήγηση για το βαθμό που λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό του βαθμού πτυχίου.

Συγγράμματα

Οι δηλώσεις των συγγραμμάτων για όλα τα μαθήματα γίνεται μέσω της Ηλεκτρονικής Υπηρεσίας Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Συγγραμμάτων «ΕΥΔΟΞΟΣ», του ΥΠΑΙΘΑ. Η προθεσμία δηλώσεων των συγγραμμάτων κάθε ακαδημαϊκού εξαμήνου ανακοινώνεται από την υπηρεσία Εύδοξος μέσω της Γραμματείας.

Για να δηλώσουν οι φοιτητές τα συγγράμματα που θα προμηθευτούν, είναι απαραίτητο να έχουν λογαριασμό πρόσβασης στις υπηρεσίες τηλεματικής του Πανεπιστημίου Πατρών. Το λογαριασμό αυτό τον παραλαμβάνει κάθε φοιτητής κατά την εγγραφή του στο πρώτο έτος σπουδών από το Τμήμα. Περισσότερες πληροφορίες στη σχετική σελίδα του Πανεπιστημίου Πατρών.  

Εξετάσεις

Οι εξετάσεις διενεργούνται μετά το τέλος του χειμερινού και του εαρινού εξαμήνου για τα μαθήματα που διδάχθηκαν στα εξάμηνα αυτά, αντίστοιχα. Ο φοιτητής δικαιούται να εξεταστεί στα μαθήματα και των δύο εξαμήνων πριν από την έναρξη του χειμερινού εξαμήνου στην επαναληπτική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου. Ειδική μέριμνα λαμβάνεται για την προφορική εξέταση φοιτητών με αποδεδειγμένες – πριν από την εισαγωγή τους στο Ίδρυμα – μαθησιακές δυσκολίες.

Η βαθμολογία σε κάθε μάθημα καθορίζεται από τον διδάσκοντα, ο οποίος μπορεί να οργανώσει κατά την κρίση του γραπτές ή και προφορικές εξετάσεις ή και να στηριχθεί σε εργασίες ή εργαστηριακές ασκήσεις.

Ο φοιτητής/φοιτήτρια δικαιούται να εξεταστεί μόνο σε μαθήματα που έχει δηλώσει να παρακολουθήσει κατά το συγκεκριμένο εξάμηνο. Οι φοιτητές που δεν έχουν υποβάλει δήλωση μαθημάτων ή έχουν υποβάλει εκπρόθεσμες δηλώσεις δεν γίνονται δεκτοί στις εξετάσεις του εξαμήνου.

Οι φοιτητές είναι υποχρεωμένοι να τηρούν το διαχωρισμό σε τμήματα Α, Β κ.ο.κ. Μετακινήσεις μεταξύ τμημάτων δεν επιτρέπονται. Δείτε το άρθρο 38 ΕΙΔΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ του Εσωτερικού Κανονισμού του Πανεπιστημίου Πατρών ΦΕΚ 5468/Β/14.09.2023

Επίσης, παρακαλούμε να μελετήσετε το κεφάλαιο Θ’ του Κανονισμού (άρθρα 30 έως 45).

Φοιτητές Erasmus

Οι εξερχόμενοι φοιτητές/τριες ERASMUS, κατά τη διάρκεια του εξαμήνου που λείπουν στο εξωτερικό, υποβάλλουν δηλώσεις μαθημάτων αλλά δεν συμμετέχουν στην εξεταστική του αντίστοιχου εξαμήνου καθώς και στην επαναληπτική Σεπτεμβρίου. Οι 4ετείς φοιτητές/τριες ή οι φοιτητές/τριες επί πτυχίω επιτρέπεται να συμμετέχουν στην εξεταστική του Σεπτεμβρίου. Χρωστούμενα μαθήματα από παλαιότερα εξάμηνα μπορούν κανονικά να δοθούν στις αντίστοιχες εξεταστικές περιόδους.

Στους εισερχόμενους φοιτητές ERASMUS, το Τμήμα Οικονομικών Επιστημών, σε σύμπραξη με το Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πατρών, προσφέρει μία σειρά μαθημάτων στην αγγλική γλώσσα. Τα προσφερόμενα μαθήματα (“taught ERASMUS courses in English”) περιγράφονται στον Οδηγό Σπουδών καθώς και στην ιστοσελίδα του Τμήματος.

Ακαδημαϊκή Ταυτότητα με ενσωματωμένο Δελτίο Φοιτητικού Εισιτηρίου (ΠΑΣΟ)

Για τη χορήγηση Ακαδημαϊκής Ταυτότητας με ενσωματωμένο Δελτίο Φοιτητικού Εισιτηρίου (ΠΑΣΟ), οι φοιτητές/τριες υποβάλλουν ηλεκτρονικά την αίτησή τους στο δικτυακό τόπο http://academicid.minedu.gov.gr/. Κατόπιν, και αφού εγκριθεί η αίτηση από τη Γραμματεία, μπορούν οι φοιτητές/τριες να παραλαμβάνουν το δελτίο ειδικού εισιτηρίου (πάσο) από συγκεκριμένο σημείο παράδοσης, το οποίο θα έχουν επιλέξει κατά την υποβολή της αίτησής τους.

Φοιτητική μέριμνα

Το Πανεπιστήμιο Πατρών παρέχει ένα σύνολο παροχών στους φοιτητές που αποσκοπούν στην υποστήριξή τους κατά τη διάρκεια της φοίτησης. Στις παροχές αυτές περιλαμβάνονται η παροχή στέγασης και σίτισης (για φοιτητές με χαμηλό οικονομικό εισόδημα), η υγειονομική περίθαλψη, το στεγαστικό επίδομα, οι υποτροφίες και άλλα. Επίσης, στους φοιτητές παρέχεται δυνατότητα πρόσβασης στο Διαδίκτυο και ένα σύνολο ηλεκτρονικών υπηρεσιών που  υποστηρίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία. Περισσότερες πληροφορίες παρέχονται στον κεντρικό ιστότοπο του Πανεπιστημίου Πατρών στους ακόλουθους συνδέσμους:

Αναστολή φοίτησης

Οι φοιτητές που δεν έχουν υπερβεί το ανώτατο όριο φοίτησης, δύνανται, μετά από αίτησή τους προς τη Γραμματεία του Τμήματος, να διακόψουν τη φοίτησή τους για χρονική περίοδο που δεν υπερβαίνει τα δύο (2) έτη. Το δικαίωμα διακοπής της φοίτησης δύναται να ασκηθεί άπαξ ή τμηματικά για χρονικό διάστημα κατ’ ελάχιστον ενός (1) ακαδημαϊκού εξαμήνου, αλλά η διάρκεια της διακοπής δεν δύναται να υπερβαίνει αθροιστικά τα δύο (2) έτη αν χορηγείται τμηματικά. Η φοιτητική ιδιότητα αναστέλλεται κατά τον χρόνο διακοπής της φοίτησης και δεν επιτρέπεται η συμμετοχή σε καμία εκπαιδευτική διαδικασία.

Η αίτηση διακοπής σπουδών θα πρέπει υποχρεωτικά να περιλαμβάνει την αιτιολογία, κάθε άλλο δικαιολογητικό που κρίνουν αναγκαίο οι αιτούντες και να συνοδεύεται από την ακαδημαϊκή ταυτότητα του φοιτητή, ώστε να ακυρωθεί, ή Υπεύθυνη Δήλωση απώλειας αυτής. Οι Γραμματείες των Τμημάτων τηρούν τη διαδικασία ελέγχου τακτοποίησης των υποχρεώσεων των φοιτητών σε όλες τις Δομές του Ιδρύματος (παράδοση δωματίων Φοιτητικής Εστίας, κάρτα σίτισης, Βιβλιοθήκη κ.λπ.).

Η απόφαση διαπίστωσης διακοπής φοίτησης λαμβάνεται από τη Συνέλευσης του Τμήματος και κοινοποιείται στην Κοσμητεία της οικείας Σχολής για την εποπτεία της ορθής εφαρμογής του παρόντος. Τα εξάμηνα αυτά δεν προσμετρώνται στην κατά την προηγούμενη παράγραφο του παρόντος άρθρου ανώτατη διάρκεια φοίτησης. Η ανάκτηση της φοιτητικής ιδιότητας πραγματοποιείται με τη λήξη της διακοπής φοίτησης, κατόπιν ανανέωσης εγγραφής σε εξάμηνο από τον φοιτητή.

Η σχετική αίτηση γίνεται ηλεκτρονικά στο https://eservice.upatras.gr/ και στις αρχές κάθε εξαμήνου.

Τα εξάμηνα αυτά δεν προσμετρούνται στην παραπάνω ανώτατη διάρκεια φοίτησης. Οι φοιτητές που διακόπτουν κατά τα ανωτέρω τις σπουδές τους, δεν έχουν τη φοιτητική ιδιότητα καθ’ όλο το χρονικό διάστημα της διακοπής των σπουδών τους. Μετά τη λήξη της διακοπής οι φοιτητές επανέρχονται και εντάσσονται ξανά στο Τμήμα.

 Διαγραφή

Ο φοιτητής έχει δικαίωμα διαγραφής από το Τμήμα μετά από αίτησή του στη Γραμματεία μέσω του https://eservice.upatras.gr/

Επίσης θα πρέπει η Ακαδημαϊκή Ταυτότητα να επιστραφεί στη Γραμματεία, είτε με απλό ταχυδρομείο είτε δια ζώσης.

Προσοχή: Η ιδιότητα του φοιτητή/τριας αποκτάται με την εγγραφή του στο Πανεπιστήμιο και παύει να ισχύει με τη διαγραφή του.

Πιστοποιητικά

Οι αιτήσεις για πιστοποιητικά πραγματοποιούνται μέσω του συστήματος Ηλεκτρονικής Γραμματείας. Μέσω του ίδιου συστήματος ο φοιτητής μπορεί να παρακολουθεί την καρτέλα του και κατά συνέπεια την πρόοδό του. Στη συνέχεια ο φοιτητής προσέρχεται στη Γραμματεία του Τμήματος, εντός του ωραρίου εξυπηρέτησης των φοιτητών προκειμένου να παραλάβει τα πιστοποιητικά. Η Γραμματεία του Τμήματος χορηγεί τα εξής πιστοποιητικά:

  • Πιστοποιητικό φοίτησης, το οποίο βεβαιώνει ότι ο ενδιαφερόμενος είναι ενεργός φοιτητής.
  • Πιστοποιητικό αναλυτικής βαθμολογίας, όπου αναγράφεται η πορεία του φοιτητή στα μαθήματα που διδάχθηκε.
  • Πιστοποιητικό εκπλήρωσης σπουδών, για όσους ενδιαφερόμενους έχουν εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του Προγράμματος Σπουδών, αλλά δεν τους έχει απονεμηθεί το πτυχίο.

Καθώς και αντίγραφα πτυχίου και πιστοποιητικά που αφορούν αποφοιτήρια (διαγραφές) και αναστολή σπουδών.

Υποτροφίες

Για τους προπτυχιακούς φοιτητές/τριες προβλέπονται υποτροφίες επίδοσης χορηγούμενες από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ). Οι υποτροφίες επίδοσης χορηγούνται με κριτήριο την πανεπιστημιακή επίδοση του φοιτητή εφόσον η οικονομική κατάσταση του ιδίου καθώς και των γονέων του το επιτρέπει. Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι φοιτητές/τριες θα πρέπει να απευθύνονται στη Γραμματεία του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών.

Υποτροφίες επίσης προκηρύσσονται κάθε χρόνο από το Ι.Κ.Υ., σε διάφορα επιστημονικά πεδία, μεταξύ των οποίων και οι Οικονομικές Επιστήμες. Τέλος, υποτροφίες χορηγούνται και από Οργανισμούς, Κληροδοτήματα και Ιδρύματα, συνήθως σε φοιτητές/τριες με υψηλές επιδόσεις και περιορισμένους πόρους.

Ολοκλήρωση Σπουδών/Ορκωμοσία

Ο φοιτητής ολοκληρώνει τις σπουδές του και του απονέμεται ο τίτλος σπουδών, όταν εξεταστεί επιτυχώς στα μαθήματα που προβλέπονται  από το Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος.

Επισημαίνεται ότι η ένδειξη στη βαθμολογία των μαθημάτων πρέπει να είναι “ΤΕΛΙΚΟ”.

Με την ολοκλήρωση των σπουδών τους, οι φοιτητές κάνουν αίτηση στη Γραμματεία για την Ορκωμοσία τους στο σύνδεσμο https://eservice.upatras.gr/

Η Ακαδημαϊκή Ταυτότητα επιστρέφεται στη Γραμματεία (με απλό ταχυδρομείο ή φυσική παρουσία).

Από το Πρόγραμμα Σπουδών του ακαδημαϊκού έτους 2016-2017 και για τα προγράμματα σπουδών των επόμενων ετών, ο βαθμός πτυχίου είναι ο μέσος σταθμισμένος όρος της βαθμολογίας που ο κάθε φοιτητής/τρια επιτυγχάνει στα 38 μαθήματα του Προγράμματος Σπουδών.

Πιστοποιητικά τίτλων σπουδών μέσω gov.gr

Το Πανεπιστήμιο Πατρών εφαρμόζοντας τις διατάξεις του άρθρου 290 του ν. 4957/2022 παρέχει ψηφιακές υπηρεσίες σχετικές με την έκδοση πιστοποιητικών τίτλων σπουδών μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος gov.gr, στον σύνδεσμο: https://ptyxia.gov.gr/. Παράλληλα μέσω του ιδίου συνδέσμου δίνεται η δυνατότητα ελέγχου εγκυρότητας του εγγράφου.

Δείτε για ποιούς τίτλους σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών ισχύει εδώ.

Προπτυχιακά

Τελευταία νέα & ανακοινώσεις

Ακαδημαϊκό σεμινάριο ΤΟΕ 2.5.2025: Examining pecuniary and non-pecuniary approaches to incentivise water conservation

29/04/2025|

Tην Παρασκευή 2 Μαΐου 2025 στις 2:30μμ θα πραγματοποιηθεί η παρουσίαση του κύριου Εμμανουήλ Τυλλιανάκη, Επίκουρου Καθηγητή του De Montfort University, στο πλαίσιο πλαίσιο του Κύκλου των Ακαδημαϊκών Σεμιναρίων του εαρινού εξαμήνου. O κος. Τυλλιανάκης θα παρουσιάσει τη μελέτη του με τίτλο "Examining pecuniary and non-pecuniary approaches [...]

Ενημερωτική Ημερίδα: «Μεταπτυχιακές Σπουδές και Υποτροφίες στο εξωτερικό»

29/04/2025|

Τρίτη 6 Μαΐου 2025, ώρα 10.30 – 15.00, Συνεδριακό & Πολιτιστικό Κέντρο Πανεπιστημίου Πατρών Το Γραφείο Διασύνδεσης & Επιχειρηματικότητας, της Μονάδας Υποστήριξης Φοιτητών (Μ.Υ.Φ.), του Πανεπιστημίου Πατρών, θα υλοποιήσει Ενημερωτική Ημερίδα, την Τρίτη 6 Μαΐου 2025 και ώρα 10.30 – 15.00, στο Συνεδριακό & [...]