Εισαγωγή στη Θεωρία Παιγνίων

Κωδικός Μαθήματος

ECO_353

Εξάμηνο: 5ο

Έτος Σπουδών:

Προς Φοιτητές Erasmus: Όχι

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

  • να μεταφέρει καταστάσεις στρατηγικής αλληλεπίδρασης από τον χώρο της οικονομίας (και όχι μόνο) στο πλαίσιο ανάλυσης της Θεωρίας Παιγνίων (κατασκευή στρατηγικών και αποδόσεων)
  • να υπολογίζει στρατηγικές ισορροπίες σε διάφορα παίγνια έτσι ώστε να είναι σε θέση να προβλέπει τα αποτελέσματα του παιγνίου.
  • να συμμετέχει και να σχεδιάζει οικονομικά πειράματα ως ένα εργαλείο της οικονομικής συμπεριφορικής έρευνας

Περιεχόμενα μαθήματος

  • Στρατηγικά παίγνια, ισορροπία Nash, άριστη αντίδραση, κυρίαρχες στρατηγικές
  • Εφαρμογές της ισορροπίας σε καθιερωμένα παίγνια: ολιγοπώλιο, εκλογικός ανταγωνισμός, πόλεμος φθοράς, δημοπρασίες, νόμος των ατυχημάτων.
  • Μικτές στρατηγικές, πεποιθήσεις. Εκτεταμένα παίγνια με τέλεια πληροφόρηση
  • Εφαρμογές σε καθιερωμένα παίγνια: Το παίγνιο τελεσίγραφου, το παίγνιο ληστείας, ο έλεγχος ατζέντας, Stackelberg, εξαγορά ψήφων, τεχνολογική κούρσα
  • Εισαγωγή στα Πειραματικά Οικονομικά Πειράματα στην τάξη και παρουσιάσεις εργασιών

Διδακτικές Δραστηριότητες

Διαλέξεις (3 ώρες/εβδομάδα)

Οργάνωση Διδασκαλίας

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

13Χ3 = 39 ώρες

Μελέτη

111 ώρες

Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

150 ώρες

Αξιολόγηση

Η αξιολόγηση βασίζεται στην επίδοση των φοιτητών στην γραπτή τελική εξέταση (80%), στη συνοπτική παρουσίαση ενός επιστημονικού δημοσιευμένου άρθρου εντός της αίθουσας (10%) και σε μια ενδιάμεση εξέταση κατά τη διάρκεια του εξαμήνου (10%). Το περιεχόμενο των γραπτών εξετάσεων αφορά σε ζητήματα κατανόησης βασικών εννοιών, συγκριτικής αξιολόγησης στοιχείων θεωρίας και επίλυση αριθμητικών προβλημάτων σχετικών με το περιεχόμενο του μαθήματος. Τα κριτήρια αξιολόγησης περιγράφονται αναλυτικά στο περίγραμμα του μαθήματος το οποίο βρίσκεται αναρτημένο στον ιστότοπο του μαθήματος (e-class upatras).

Χρήση ΤΠΕ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class.

Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία

Ώρες διδασκαλίας: 3

Μoνάδες ECTS: 6

Διδακτικές μονάδες: 3

Συντελεστής Βαρύτητας: 1.5

Τύπος: Επιστημονικής Περιοχής

Γλώσσα: Ελληνική

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Γενικές Ικανότητες: Λήψη αποφάσεων, Ομαδική εργασία, Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον, Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Προτεινόμενα Συγγράμματα: 

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Μ. Osborne, Εισαγωγή στη Θεωρία Παιγνίων, εκδ. Κλειδάριθμος, Αθήνα 2010. Κωδικός Βιβλίου στον ΕΥΔΟΞΟ: 35241. R.

Gibbons, Εισαγωγή στη Θεωρία Παιγνίων, εκδ. Γ. & Κ. Δαρδανός, Αθήνα 2009. Κωδικός Βιβλίου στον ΕΥΔΟΞΟ: 31325.

McCain Roger A. Θεωρία Παιγνίων, εκδ. Broken Hill Publishers Ltd, ISBN 9789925575404, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 86056102

Νεάρχου Ανδρέας, Κατανοώντας την Στρατηγική των Παιγνίων-Μια Αναλυτική Προσέγγιση Μέσω Λυμένων Παραδειγμάτων, εκδ. Broken Hill Publishers Ltd, ISBN: 9789925588732

Προπτυχιακά

Τελευταία νέα & ανακοινώσεις

Ηλεκτρονική συμπλήρωση ερωτηματολογίων μαθημάτων

29/04/2024|

Έως και την Παρασκευή 31 Μαΐου 2024 ανώνυμα στο https://ps.modip.upatras.gr/

Η διαδικασία της ηλεκτρονικής συμπλήρωσης των ερωτηματολογίων για το εαρινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2023-2024 από φοιτητές, θα πραγματοποιηθεί έως και την Παρασκευή 31 Μαΐου 2024.

Δυνατότητα συμπλήρωσης των ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων για τα προπτυχιακά, εργαστηριακά […]