Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ

Κωδικός Μαθήματος
Εξάμηνο: 3ο
Έτος Σπουδών:
Κατηγορία: Επιλογής Οικονομικού
Προς Φοιτητές Erasmus: Όχι
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, αναμένεται οι φοιτητές και οι φοιτήτριες να διαμορφώσουν βασικές γνώσεις και δεξιότητες και vα είναι σε θέση:
- Να κατανοούν τις βασικές έννοιες του μάρκετινγκ και την σημασία τους στο σύγχρονο επιχειρησιακό/οικονομικό περιβάλλον
- Να αντιλαμβάνονται την συνολική εικόνα του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος που αντιμετωπίζει η επιχείρηση
- Να αξιοποιούν τις πληροφορίες από την έρευνα αγοράς στο πλαίσιο της δημιουργίας κατάλληλων στρατηγικών μάρκετινγκ
- Να εξηγούν τον τρόπο με τον όποιο οι καταναλωτές παίρνουν αποφάσεις καταναλωτικής φύσεως
- Να κατανοούν τη σημασία των εργαλείων της Επιχειρησιακής Πολιτικής και του Στρατηγικού Μάρκετινγκ στο χώρο της αγοράς.
- Να συνεργάζονται με τους συμφοιτητές τους στην αποτίμηση της κατάστασης και στην παρουσίαση μιας πραγματικής επιχείρησης.
Περιεχόμενα μαθήματος
Ο ρόλος του μάρκετινγκ (ΜΚΤ) στις επιδόσεις των επιχειρήσεων και οργανισμών. Η δημιουργία ικανοποίησης του πελάτη. Κερδίζοντας αγορές μέσω στρατηγικού σχεδιασμού προσανατολισμένου προς την αγορά. Η διοίκηση των πληροφοριών ΜΚΤ και η μέτρηση της ζήτησης της αγοράς. Η ανάλυση του περιβάλλοντος ΜΚΤ. Η ανάλυση των καταναλωτικών αγορών και της αγοραστικής συμπεριφοράς ατόμων Η ανάλυση των βιομηχανικών αγορών και της αγοραστικής συμπεριφοράς επιχειρήσεων και οργανισμών. Η ανάλυση των κλάδων και των ανταγωνιστών. Η τμηματοποίηση της αγοράς και η επιλογή των αγορών-στόχων. Διαφοροποίηση και τοποθέτηση. Ανάπτυξη νέων προϊόντων. Κύκλος ζωής προϊόντος Κατάστρωση στρατηγικών για την παγκόσμια αγορά. Εισαγωγή στο σχεδιασμό προγραμμάτων ΜΚΤ. Οργάνωση, υλοποίηση, αξιολόγηση και έλεγχος της προσπάθειας ΜΚΤ.
Διδακτικές Δραστηριότητες
Διαλέξεις (3 ώρες/εβδομάδα)
Οργάνωση Διδασκαλίας
|
Δραστηριότητα |
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
| Διαλέξεις 3 ώρες εβδομαδιαίως |
13Χ3 = 39 ώρες |
| Μελέτη |
111 ώρες |
| Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) |
150 ώρες |
Αξιολόγηση
Γραπτή τελική εξέταση
Χρήση ΤΠΕ
Χρήση ΤΠΕ στη διδασκαλία και επικοινωνία με τους φοιτητές (Power Point presentations, e-class, web-sites).
Προπτυχιακά
Τελευταία νέα & ανακοινώσεις
Διαδικτυακό σεμινάριο για την ICAP Data Prisma (φοιτητές 2ου και 3ου κύκλου σπουδών)
Σεμινάριο για την ανάλυση των χρηματοοικονομικών στοιχείων των επιχειρήσεων από την βάση δεδομένων ICAP Data Prisma
Η ΒΚΠ σε συνεργασία με τη Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης Επιχειρήσεων και την εταιρεία ICAP CRIF πραγματοποιεί διαδικτυακό σεμινάριο για την ICAP Data Prisma την Τετάρτη, 3 Δεκεμβρίου, […]
Γνωρίστε το Γραφείο Διασύνδεσης και Επιχειρηματικότητας του Πανεπιστημίου Πατρών
Το Γραφείο Διασύνδεσης και Επιχειρηματικότητας, της Μονάδας Υποστήριξης Φοιτητών (Μ.Υ.Φ.), του Πανεπιστημίου Πατρών λειτουργεί με κύριο στόχο να στηρίζει, τους/τις φοιτητές/τριες και τους αποφοίτους του Ιδρύματος μας στη μετάβασή στην αγορά εργασίας. Υπό την επιστημονική καθοδήγηση του κ. Παρασκευά Γεωργίου, Επίκουρου Καθηγητή του Τμήματος […]
Εισαγωγή στην Επιστήμη Δεδομένων-Τμήμα 1: Αναπλήρωση Εργαστηρίου
Το Εργαστήριο για το Τμήμα 1 του μαθήματος “Εισαγωγή στην Επιστήμη Δεδομένων” που δεν πραγματοποιήθηκε την 17η Νοεμβρίου, θα αναπληρωθεί την Παρασκευή 28.11.2025 και ώρα 11:00-13:00 στο Εργαστήριο Η/Υ του Τμήματος.
Η διδάσκουσα
Β. Δασκάλου
Αναβολή Διάλεξης ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ Ι Τμήμα Α
Η διάλεξη του μαθήματος ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ Ι (ΤΜΗΜΑ Α) της 25/11 δεν θα πραγματοποιηθεί λόγω κωλύματος του διδάσκοντα. Θα ακολουθήσει ανακοίνωση για την αναπλήρωση.
Ο διδάσκων
Σωτήρης Παπαϊωάννου


