Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ

Κωδικός Μαθήματος
Εξάμηνο: 3ο
Έτος Σπουδών:
Κατηγορία: Επιλογής Οικονομικού
Προς Φοιτητές Erasmus: Όχι
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, αναμένεται οι φοιτητές και οι φοιτήτριες να διαμορφώσουν βασικές γνώσεις και δεξιότητες και vα είναι σε θέση:
- Να κατανοούν τις βασικές έννοιες του μάρκετινγκ και την σημασία τους στο σύγχρονο επιχειρησιακό/οικονομικό περιβάλλον
- Να αντιλαμβάνονται την συνολική εικόνα του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος που αντιμετωπίζει η επιχείρηση
- Να αξιοποιούν τις πληροφορίες από την έρευνα αγοράς στο πλαίσιο της δημιουργίας κατάλληλων στρατηγικών μάρκετινγκ
- Να εξηγούν τον τρόπο με τον όποιο οι καταναλωτές παίρνουν αποφάσεις καταναλωτικής φύσεως
- Να κατανοούν τη σημασία των εργαλείων της Επιχειρησιακής Πολιτικής και του Στρατηγικού Μάρκετινγκ στο χώρο της αγοράς.
- Να συνεργάζονται με τους συμφοιτητές τους στην αποτίμηση της κατάστασης και στην παρουσίαση μιας πραγματικής επιχείρησης.
Περιεχόμενα μαθήματος
Ο ρόλος του μάρκετινγκ (ΜΚΤ) στις επιδόσεις των επιχειρήσεων και οργανισμών. Η δημιουργία ικανοποίησης του πελάτη. Κερδίζοντας αγορές μέσω στρατηγικού σχεδιασμού προσανατολισμένου προς την αγορά. Η διοίκηση των πληροφοριών ΜΚΤ και η μέτρηση της ζήτησης της αγοράς. Η ανάλυση του περιβάλλοντος ΜΚΤ. Η ανάλυση των καταναλωτικών αγορών και της αγοραστικής συμπεριφοράς ατόμων Η ανάλυση των βιομηχανικών αγορών και της αγοραστικής συμπεριφοράς επιχειρήσεων και οργανισμών. Η ανάλυση των κλάδων και των ανταγωνιστών. Η τμηματοποίηση της αγοράς και η επιλογή των αγορών-στόχων. Διαφοροποίηση και τοποθέτηση. Ανάπτυξη νέων προϊόντων. Κύκλος ζωής προϊόντος Κατάστρωση στρατηγικών για την παγκόσμια αγορά. Εισαγωγή στο σχεδιασμό προγραμμάτων ΜΚΤ. Οργάνωση, υλοποίηση, αξιολόγηση και έλεγχος της προσπάθειας ΜΚΤ.
Διδακτικές Δραστηριότητες
Διαλέξεις (3 ώρες/εβδομάδα)
Οργάνωση Διδασκαλίας
Δραστηριότητα |
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις 3 ώρες εβδομαδιαίως |
13Χ3 = 39 ώρες |
Μελέτη |
111 ώρες |
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) |
150 ώρες |
Αξιολόγηση
Γραπτή τελική εξέταση
Χρήση ΤΠΕ
Χρήση ΤΠΕ στη διδασκαλία και επικοινωνία με τους φοιτητές (Power Point presentations, e-class, web-sites).
Προπτυχιακά
Τελευταία νέα & ανακοινώσεις
Προκήρυξη διενέργειας εκλογών Προέδρων & Αντιπροέδρων ΣΟΕΔΕ
Προκηρύσσονται οι εκλογές για την ανάδειξη Προέδρου και Αντιπροέδρου, Τμημάτων της Σχολής Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης Επιχειρήσεων:
» Διοίκησης Επιχειρήσεων
» Οικονομικών Επιστημών
με θητεία τριών (3) ετών, από την 1η Σεπτεμβρίου 2025 έως και την 31η Αυγούστου 2028.
Η εκλογική διαδικασία θα διεξαχθεί αποκλειστικά μέσω ηλεκτρονικής ψηφοφορίας […]
Μεταφορά ωρών γραφείου Β. Δασκάλου: Τρίτη 13.5.2025
Σήμερα Τρίτη 13.5.2025, οι ώρες γραφείου της διδάσκουσας Β. Δασκάλου μεταφέρονται 13:30-15:00 λόγω έκτακτου κωλύματος.
Η διδάσκουσα,
Β. Δασκάλου
Ακαδημαϊκό σεμινάριο ΤΟΕ 16.5.2025: Wages, collective bargaining, monopsony power in Greek labour markets
Tην Παρασκευή 16 Μαΐου 2025 στις 2:30μμ θα πραγματοποιηθεί η παρουσίαση του κύριου Ανδρέα Μουστάκα, Υποψήφιου Διδάκτορα του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών, στο πλαίσιο του Κύκλου των Ακαδημαϊκών Σεμιναρίων του εαρινού εξαμήνου του ΑΕ 2024-2025.
Ο κος Μουστάκας θα παρουσιάσει τη μελέτη του με τίτλο “Wages, […]
Οικονομικά της Κλιματικής Αλλαγής: Αναβολή μαθήματος
Τo μάθημα Οικονομικά της Κλιματικής Αλλαγής την Τρρίτη13/5 αναβάλλεται λόγω ασθένειας.
Η μέρα και ώρα αναπλήρωσης του μαθήματος θα ανακοινωθεί στο e class του μαθήματος και στον ιστότοπο του Τμήματος.
Ο διδάσκων
Δ.Σκούρας