Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ

Κωδικός Μαθήματος
Εξάμηνο: 3ο
Έτος Σπουδών:
Κατηγορία: Επιλογής Οικονομικού
Προς Φοιτητές Erasmus: Όχι
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, αναμένεται οι φοιτητές και οι φοιτήτριες να διαμορφώσουν βασικές γνώσεις και δεξιότητες και vα είναι σε θέση:
- Να κατανοούν τις βασικές έννοιες του μάρκετινγκ και την σημασία τους στο σύγχρονο επιχειρησιακό/οικονομικό περιβάλλον
- Να αντιλαμβάνονται την συνολική εικόνα του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος που αντιμετωπίζει η επιχείρηση
- Να αξιοποιούν τις πληροφορίες από την έρευνα αγοράς στο πλαίσιο της δημιουργίας κατάλληλων στρατηγικών μάρκετινγκ
- Να εξηγούν τον τρόπο με τον όποιο οι καταναλωτές παίρνουν αποφάσεις καταναλωτικής φύσεως
- Να κατανοούν τη σημασία των εργαλείων της Επιχειρησιακής Πολιτικής και του Στρατηγικού Μάρκετινγκ στο χώρο της αγοράς.
- Να συνεργάζονται με τους συμφοιτητές τους στην αποτίμηση της κατάστασης και στην παρουσίαση μιας πραγματικής επιχείρησης.
Περιεχόμενα μαθήματος
Ο ρόλος του μάρκετινγκ (ΜΚΤ) στις επιδόσεις των επιχειρήσεων και οργανισμών. Η δημιουργία ικανοποίησης του πελάτη. Κερδίζοντας αγορές μέσω στρατηγικού σχεδιασμού προσανατολισμένου προς την αγορά. Η διοίκηση των πληροφοριών ΜΚΤ και η μέτρηση της ζήτησης της αγοράς. Η ανάλυση του περιβάλλοντος ΜΚΤ. Η ανάλυση των καταναλωτικών αγορών και της αγοραστικής συμπεριφοράς ατόμων Η ανάλυση των βιομηχανικών αγορών και της αγοραστικής συμπεριφοράς επιχειρήσεων και οργανισμών. Η ανάλυση των κλάδων και των ανταγωνιστών. Η τμηματοποίηση της αγοράς και η επιλογή των αγορών-στόχων. Διαφοροποίηση και τοποθέτηση. Ανάπτυξη νέων προϊόντων. Κύκλος ζωής προϊόντος Κατάστρωση στρατηγικών για την παγκόσμια αγορά. Εισαγωγή στο σχεδιασμό προγραμμάτων ΜΚΤ. Οργάνωση, υλοποίηση, αξιολόγηση και έλεγχος της προσπάθειας ΜΚΤ.
Διδακτικές Δραστηριότητες
Διαλέξεις (3 ώρες/εβδομάδα)
Οργάνωση Διδασκαλίας
Δραστηριότητα |
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις 3 ώρες εβδομαδιαίως |
13Χ3 = 39 ώρες |
Μελέτη |
111 ώρες |
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) |
150 ώρες |
Αξιολόγηση
Γραπτή τελική εξέταση
Χρήση ΤΠΕ
Χρήση ΤΠΕ στη διδασκαλία και επικοινωνία με τους φοιτητές (Power Point presentations, e-class, web-sites).
Προπτυχιακά
Τελευταία νέα & ανακοινώσεις
Ανακοίνωση μαθήματος Οικονομετρίας Δευτέρα 20-10-2025
Τη Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 θα πραγματοποιηθούν τα εξής:
- Διάλεξη: 09:00–10:00 (όχι 09:00–12:00), λόγω έκτακτου κωλύματος του διδάσκοντα. Οι δύο ώρες θα αναπληρωθούν στο τέλος του εξαμήνου, τη Δευτέρα 16 Ιανουαρίου 2026.
- Εργαστήριο: 10:00–11:00 (όχι 15:00–16:00), ώστε να μην περιμένετε μέχρι αργά το μεσημέρι.
Σε κάθε περίπτωση, θα ενημερωθείτε μέσω […]
Έναρξη μαθημάτων Χειμερινού Εξαμήνου Α.Ε. 2025-2026 και μη διδασκαλία των μαθημάτων “Εισαγωγή στη Θεωρία Παιγνίων” και “Οικονομικά της Καινοτομίας και Τεχνολογίας”
Σας ενημερώνουμε ότι η έναρξη των μαθημάτων του Χειμερινού Εξαμήνου για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026 θα πραγματοποιηθεί από τη Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025, σύμφωνα με το εγκεκριμένο ωρολόγιο πρόγραμμα, για τα εξής μαθήματα:
Σεμινάριο “Υβριδική εργασία: Σύγχρονες Δεξιότητες & Εργαλεία” 22.10.2025
Το Γραφείο Διασύνδεσης & Επιχειρηματικότητας του Πανεπιστημίου Πατρών σας προσκαλεί στο Σεμινάριο (Workshop)
“Υβριδική εργασία: Σύγχρονες Δεξιότητες & Εργαλεία” την Τετάρτη, 22 Οκτωβρίου 2025 | Ώρα: 14:00 – 17:00, Αίθουσα ΒΥΠ1 (Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης Πανεπιστημίου Πατρών).
το οποίο συνδιοργανώνει με το Εργαστήριο Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας και Κοινωνικής […]
Έναρξη εργαστηρίου: Μαθηματικά για Οικονομολόγους Ι
Τα εργαστήρια στα Μαθηματικά για Οικονομολόγους Ι θα ξεκινήσουν την ερχόμενη Παρασκευή 24/10/2025 σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών.
Οι Διδάσκοντες
Αριστείδης Φρούντζος Κωνσταντίνος Κουνετάς