Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ

Κωδικός Μαθήματος
Εξάμηνο: 3ο
Έτος Σπουδών:
Κατηγορία: Επιλογής Οικονομικού
Προς Φοιτητές Erasmus: Όχι
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, αναμένεται οι φοιτητές και οι φοιτήτριες να διαμορφώσουν βασικές γνώσεις και δεξιότητες και vα είναι σε θέση:
- Να κατανοούν τις βασικές έννοιες του μάρκετινγκ και την σημασία τους στο σύγχρονο επιχειρησιακό/οικονομικό περιβάλλον
- Να αντιλαμβάνονται την συνολική εικόνα του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος που αντιμετωπίζει η επιχείρηση
- Να αξιοποιούν τις πληροφορίες από την έρευνα αγοράς στο πλαίσιο της δημιουργίας κατάλληλων στρατηγικών μάρκετινγκ
- Να εξηγούν τον τρόπο με τον όποιο οι καταναλωτές παίρνουν αποφάσεις καταναλωτικής φύσεως
- Να κατανοούν τη σημασία των εργαλείων της Επιχειρησιακής Πολιτικής και του Στρατηγικού Μάρκετινγκ στο χώρο της αγοράς.
- Να συνεργάζονται με τους συμφοιτητές τους στην αποτίμηση της κατάστασης και στην παρουσίαση μιας πραγματικής επιχείρησης.
Περιεχόμενα μαθήματος
Ο ρόλος του μάρκετινγκ (ΜΚΤ) στις επιδόσεις των επιχειρήσεων και οργανισμών. Η δημιουργία ικανοποίησης του πελάτη. Κερδίζοντας αγορές μέσω στρατηγικού σχεδιασμού προσανατολισμένου προς την αγορά. Η διοίκηση των πληροφοριών ΜΚΤ και η μέτρηση της ζήτησης της αγοράς. Η ανάλυση του περιβάλλοντος ΜΚΤ. Η ανάλυση των καταναλωτικών αγορών και της αγοραστικής συμπεριφοράς ατόμων Η ανάλυση των βιομηχανικών αγορών και της αγοραστικής συμπεριφοράς επιχειρήσεων και οργανισμών. Η ανάλυση των κλάδων και των ανταγωνιστών. Η τμηματοποίηση της αγοράς και η επιλογή των αγορών-στόχων. Διαφοροποίηση και τοποθέτηση. Ανάπτυξη νέων προϊόντων. Κύκλος ζωής προϊόντος Κατάστρωση στρατηγικών για την παγκόσμια αγορά. Εισαγωγή στο σχεδιασμό προγραμμάτων ΜΚΤ. Οργάνωση, υλοποίηση, αξιολόγηση και έλεγχος της προσπάθειας ΜΚΤ.
Διδακτικές Δραστηριότητες
Διαλέξεις (3 ώρες/εβδομάδα)
Οργάνωση Διδασκαλίας
Δραστηριότητα |
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις 3 ώρες εβδομαδιαίως |
13Χ3 = 39 ώρες |
Μελέτη |
111 ώρες |
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) |
150 ώρες |
Αξιολόγηση
Γραπτή τελική εξέταση
Χρήση ΤΠΕ
Χρήση ΤΠΕ στη διδασκαλία και επικοινωνία με τους φοιτητές (Power Point presentations, e-class, web-sites).
Προπτυχιακά
Τελευταία νέα & ανακοινώσεις
Έναρξη και Πρόγραμμα μαθημάτων χειμερινού εξαμήνου ΑΕ 2024-2025
Η έναρξη των μαθημάτων θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου 2025.
Τα μαθήματα θα διεξαχθούν σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα που έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα:
https://www.econ.upatras.gr/undergraduate/orologio-programma/
Σημεία Προσοχής:
- Η ιστοσελίδα διευκρινίζει το χωρισμό σε Τμήματα για τους πρωτοετείς φοιτητές.
- Τα Εργαστήρια θα ξεκινήσουν τη 2η εβδομάδα μαθημάτων ή σε επόμενες εβδομάδες σύμφωνα με ανακοινώσεις των […]
Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος Π.Μ.Σ «Καινοτόμος και Αειφόρος Επιχειρηματικότητα» για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
Το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Καινοτόμος και Αειφόρος Επιχειρηματικότητα» του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πατρών, προκηρύσσει για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026 σύμφωνα με το ΦΕΚ 4061/28-07-2025/τ.Β΄, πενήντα (50) θέσεις μεταπτυχιακών φοιτητών. Το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) είναι το πρώτο μεταπτυχιακό πρόγραμμα που […]
Εξεταστική Σεπτεμβρίου Ακαδημαϊκού έτους 2024-2025 – Μαθηματικά για Οικονομολόγους ΙΙ
Σχετικά με τα γραπτά του μαθήματος “Μαθηματικά για Οικονομολόγους ΙΙ”, τη Δευτέρα 15/09/2025 και ώρα 11.00-12.00, κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να προσέλθει στο γραφείο του διδάσκοντος Καθηγητή κ. Κωνσταντίνου Κουνετά (γραφείο 2.08 β΄ όροφος).
Από τη Γραμματεία
Εγγραφή πρωτοετών φοιτητών AE 2025-2026 στο Πανεπιστήμιο Πατρών
Προσοχή: Έναρξη μαθημάτων τη Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου 2025
Σχετικά με εγγραφές πρωτοετών, σας ενημερώνουμε ότι από σήμερα Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025 έως και τη Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου θα πραγματοποιείται η 2η φάση της ηλεκτρονικής εγγραφής – οριστικοποίησης πρωτοετών φοιτητών ακαδ. έτους 2025-2026 στο πληροφοριακό σύστημα […]