Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ

Κωδικός Μαθήματος
Εξάμηνο: 3ο
Έτος Σπουδών:
Κατηγορία: Επιλογής Οικονομικού
Προς Φοιτητές Erasmus: Όχι
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, αναμένεται οι φοιτητές και οι φοιτήτριες να διαμορφώσουν βασικές γνώσεις και δεξιότητες και vα είναι σε θέση:
- Να κατανοούν τις βασικές έννοιες του μάρκετινγκ και την σημασία τους στο σύγχρονο επιχειρησιακό/οικονομικό περιβάλλον
- Να αντιλαμβάνονται την συνολική εικόνα του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος που αντιμετωπίζει η επιχείρηση
- Να αξιοποιούν τις πληροφορίες από την έρευνα αγοράς στο πλαίσιο της δημιουργίας κατάλληλων στρατηγικών μάρκετινγκ
- Να εξηγούν τον τρόπο με τον όποιο οι καταναλωτές παίρνουν αποφάσεις καταναλωτικής φύσεως
- Να κατανοούν τη σημασία των εργαλείων της Επιχειρησιακής Πολιτικής και του Στρατηγικού Μάρκετινγκ στο χώρο της αγοράς.
- Να συνεργάζονται με τους συμφοιτητές τους στην αποτίμηση της κατάστασης και στην παρουσίαση μιας πραγματικής επιχείρησης.
Περιεχόμενα μαθήματος
Ο ρόλος του μάρκετινγκ (ΜΚΤ) στις επιδόσεις των επιχειρήσεων και οργανισμών. Η δημιουργία ικανοποίησης του πελάτη. Κερδίζοντας αγορές μέσω στρατηγικού σχεδιασμού προσανατολισμένου προς την αγορά. Η διοίκηση των πληροφοριών ΜΚΤ και η μέτρηση της ζήτησης της αγοράς. Η ανάλυση του περιβάλλοντος ΜΚΤ. Η ανάλυση των καταναλωτικών αγορών και της αγοραστικής συμπεριφοράς ατόμων Η ανάλυση των βιομηχανικών αγορών και της αγοραστικής συμπεριφοράς επιχειρήσεων και οργανισμών. Η ανάλυση των κλάδων και των ανταγωνιστών. Η τμηματοποίηση της αγοράς και η επιλογή των αγορών-στόχων. Διαφοροποίηση και τοποθέτηση. Ανάπτυξη νέων προϊόντων. Κύκλος ζωής προϊόντος Κατάστρωση στρατηγικών για την παγκόσμια αγορά. Εισαγωγή στο σχεδιασμό προγραμμάτων ΜΚΤ. Οργάνωση, υλοποίηση, αξιολόγηση και έλεγχος της προσπάθειας ΜΚΤ.
Διδακτικές Δραστηριότητες
Διαλέξεις (3 ώρες/εβδομάδα)
Οργάνωση Διδασκαλίας
|
Δραστηριότητα |
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
| Διαλέξεις 3 ώρες εβδομαδιαίως |
13Χ3 = 39 ώρες |
| Μελέτη |
111 ώρες |
| Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) |
150 ώρες |
Αξιολόγηση
Γραπτή τελική εξέταση
Χρήση ΤΠΕ
Χρήση ΤΠΕ στη διδασκαλία και επικοινωνία με τους φοιτητές (Power Point presentations, e-class, web-sites).
Προπτυχιακά
Τελευταία νέα & ανακοινώσεις
Εκλογές ανάδειξης εκπροσώπου φοιτητών στο Πειθαρχικό Συμβούλιο Φοιτητών
Αγαπητοί φοιτητές/τριες όλων των κύκλων σπουδών (προπτυχιακό, μεταπτυχιακό, διδακτορικό),
Σας ενημερώνουμε ότι στο πλαίσιο της διενέργειας των εκλογών για την ανάδειξη εκπροσώπου των φοιτητών και του αναπληρωτή του στο Πειθαρχικό Συμβούλιο Φοιτητών του Πανεπιστημίου Πατρών, με θητεία έως 31 Αυγούστου 2026, αναρτήθηκε ανακοίνωση στον σύνδεσμο […]
Υποχρεωτική παρακολούθηση σεμιναρίου της ΒΚΠ με τίτλο «Βασικές Κατευθύνσεις Πληροφοριακής Παιδείας»
Η παρακολούθηση και ολοκλήρωση του σεμιναρίου είναι υποχρεωτική για τους/ις εισακτέους/ες στον δεύτερο και τρίτο κύκλο σπουδών στο ακαδημαϊκό εξάμηνο 2025-2026 και σε όλα τα επόμενα. Η εφαρμογή της απόφασης είναι ίδια με αυτή που αφορά το Σεμινάριο Υγιεινής και Ασφάλειας.
* Επειδη έχουν έρθει […]
Πρόγραμμα χορήγησης υποτροφιών για τη συμμετοχή σε μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών, για την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής και για την υποστήριξη της εσωτερικής κινητικότητας υποψηφίων διδακτόρων. – ΥΠΟΕΡΓΟ 1: Πρόγραμμα χορήγησης υποτροφιών για τη συμμετοχή σε μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών.
Ανακοινώνεται η Πρόσκληση Υποβολής Αιτήσεων χορήγησης Υποτροφιών ΙΚΥ για την συμμετοχή σε Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών στην Ελλάδα στο πλαίσιο της Πράξης «Πρόγραμμα χορήγησης υποτροφιών για τη συμμετοχή σε μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών, για την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής και για την υποστήριξη της εσωτερικής […]
Αγγλικά για Οικονομολόγους Ι – Αναβολή μαθήματος
Το μάθημα Αγγλικά για Οικονομολόγους Ι αναβάλλεται λόγω εκτάκτου κωλύματος της διδάσκουσας και θα αναπληρωθεί με νεότερη ανακοίνωση.
Η διδάσκουσα
Χρυσαυγή Παπαγιάννη
Από τη Γραμματεία


