Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ

Κωδικός Μαθήματος
Εξάμηνο: 3ο
Έτος Σπουδών:
Κατηγορία: Επιλογής Οικονομικού
Προς Φοιτητές Erasmus: Όχι
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, αναμένεται οι φοιτητές και οι φοιτήτριες να διαμορφώσουν βασικές γνώσεις και δεξιότητες και vα είναι σε θέση:
- Να κατανοούν τις βασικές έννοιες του μάρκετινγκ και την σημασία τους στο σύγχρονο επιχειρησιακό/οικονομικό περιβάλλον
- Να αντιλαμβάνονται την συνολική εικόνα του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος που αντιμετωπίζει η επιχείρηση
- Να αξιοποιούν τις πληροφορίες από την έρευνα αγοράς στο πλαίσιο της δημιουργίας κατάλληλων στρατηγικών μάρκετινγκ
- Να εξηγούν τον τρόπο με τον όποιο οι καταναλωτές παίρνουν αποφάσεις καταναλωτικής φύσεως
- Να κατανοούν τη σημασία των εργαλείων της Επιχειρησιακής Πολιτικής και του Στρατηγικού Μάρκετινγκ στο χώρο της αγοράς.
- Να συνεργάζονται με τους συμφοιτητές τους στην αποτίμηση της κατάστασης και στην παρουσίαση μιας πραγματικής επιχείρησης.
Περιεχόμενα μαθήματος
Ο ρόλος του μάρκετινγκ (ΜΚΤ) στις επιδόσεις των επιχειρήσεων και οργανισμών. Η δημιουργία ικανοποίησης του πελάτη. Κερδίζοντας αγορές μέσω στρατηγικού σχεδιασμού προσανατολισμένου προς την αγορά. Η διοίκηση των πληροφοριών ΜΚΤ και η μέτρηση της ζήτησης της αγοράς. Η ανάλυση του περιβάλλοντος ΜΚΤ. Η ανάλυση των καταναλωτικών αγορών και της αγοραστικής συμπεριφοράς ατόμων Η ανάλυση των βιομηχανικών αγορών και της αγοραστικής συμπεριφοράς επιχειρήσεων και οργανισμών. Η ανάλυση των κλάδων και των ανταγωνιστών. Η τμηματοποίηση της αγοράς και η επιλογή των αγορών-στόχων. Διαφοροποίηση και τοποθέτηση. Ανάπτυξη νέων προϊόντων. Κύκλος ζωής προϊόντος Κατάστρωση στρατηγικών για την παγκόσμια αγορά. Εισαγωγή στο σχεδιασμό προγραμμάτων ΜΚΤ. Οργάνωση, υλοποίηση, αξιολόγηση και έλεγχος της προσπάθειας ΜΚΤ.
Διδακτικές Δραστηριότητες
Διαλέξεις (3 ώρες/εβδομάδα)
Οργάνωση Διδασκαλίας
|
Δραστηριότητα |
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
| Διαλέξεις 3 ώρες εβδομαδιαίως |
13Χ3 = 39 ώρες |
| Μελέτη |
111 ώρες |
| Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) |
150 ώρες |
Αξιολόγηση
Γραπτή τελική εξέταση
Χρήση ΤΠΕ
Χρήση ΤΠΕ στη διδασκαλία και επικοινωνία με τους φοιτητές (Power Point presentations, e-class, web-sites).
Προπτυχιακά
Τελευταία νέα & ανακοινώσεις
Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για Υποβολή Πρότασης προς Σύναψη Συμβάσεων Μίσθωσης Έργου Ιδιωτικού Δικαίου για την Ανάθεση Έργου στο Πλαίσιο της Πράξης “Απόκτηση Ακαδημαϊκής Διδακτικής Εμπειρίας στο Πανεπιστήμιο Πατρών για το Ακ. Έτος 2025-2026 (ΚΩΔ. ΠΡΟΓΡ. 83987, ΚΩΔ. ΟΠΣ: 6028738– Επιστημονικά Υπεύθυνος: Ιωάννης Βενέτης) (02.12.2025)
Το Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πατρών μέσω του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας του Πανεπιστημίου Πατρών, σύμφωνα με απόφαση της αρ. 994ης/26.11.2025 Συνεδρίασης της Επιτροπής Ερευνών του Πανεπιστημίου Πατρών, στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης με τίτλο «Απόκτηση Ακαδημαϊκής Διδακτικής Εμπειρίας, στο Πανεπιστήμιο Πατρών για το […]
Ημερίδα ΙΚΥ με τίτλο «Παρουσίαση Υποτροφιών ΙΚΥ στο πλαίσιο του προγράμματος “Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή” (ΕΣΠΑ 2021–2027), που συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ+)
H Διεύθυνση Υποτροφιών του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών προσκαλεί σε ημερίδα παρουσίασης Προγραμμάτων η οποία θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα, στο Κεντρικό κτήριο του ΕΚΠΑ (Πανεπιστημίου 30), στο αμφιθέατρο «Ιωάννης Δρακόπουλος», την Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2025 και ώρα 10.00 π.μ.
Η ημερίδα θα εστιάσει κυρίως στα […]
Ηλεκτρονική Αξιολόγηση Προπτυχιακών και Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών – Συμπλήρωση ερωτηματολογίων
Στο https://ps.modip.upatras.gr/ έως και την Παρασκευή 16 Ιανουαρίου 2026.
Η διαδικασία της ηλεκτρονικής συμπλήρωσης των ερωτηματολογίων για το χειμερινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2025-2026 από φοιτητές ξεκινάει από σήμερα και θα πραγματοποιηθεί έως και την Παρασκευή 16 Ιανουαρίου 2026.
Δυνατότητα συμπλήρωσης των ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων για τα […]


