Στατιστική με υπολογιστή

Image by Tumisu from Pixabay

Κωδικός Μαθήματος

ECO_222

Εξάμηνο: 4ο

Έτος Σπουδών:

Προς Φοιτητές Erasmus: Όχι

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Στόχος του μαθήματος είναι  η εφαρμογή των βασικών στατιστικών μεθόδων και τεχνικών σε με την αξιοποίηση των δυνατοτήτων που προσφέρει το στατιστικό λογισμικό SPSS. Έμφαση δίνεται στην επιλογή της κατάλληλης στατιστικής μεθόδου  και στην ερμηνεία των αποτελεσμάτων.

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής θα έχει αποκτήσει και εμβαθύνει τις γνώσεις που του επιτρέπουν:

  • να χρησιμοποιεί το λογισμικό SPSS για να διαχειρίζεται και να αναλύει στατιστικούς πίνακες δεδομένων
  • να διακρίνει ανάμεσα στις βασικές στατιστικές μεθόδους ώστε να επιλέγει την κατάλληλη για την περιγραφή και την ανάλυση των δεδομένων του
  • να ελέγχει τις προϋποθέσεις και να εφαρμόζει τις στατιστικές τεχνικές
  • να επιλέγει και να κατασκευάζει το κατάλληλο γράφημα για την παρουσίαση των δεδομένων
  • να ερμηνεύει τα αποτελέσματα του SPSS

Περιεχόμενα μαθήματος

  • Τα βασικά του SPSS
  • Πηγές στατιστικών δεδομένων – Ερωτηματολόγια – Κωδικοποίηση – Αναλυτικοί στατιστικοί πίνακες – Κατασκευή αρχείου δεδομένων SPSS και έλεγχος λαθών
  • Εφαρμογή στατιστικών μεθόδων σε σύνολα δεδομένων με το SPSS: Περιγραφή μιας μεταβλητής-Σχέσεις μεταξύ δύο μεταβλητών – Τ-έλεγχοι και διαστήματα εμπιστοσύνης– Έλεγχοι χ2 – Ανάλυση διακύμανσης
  • Γραφήματα και έλεγχοι κανονικότητας

Διδακτικές Δραστηριότητες

Διαλέξεις (2 ώρες/εβδομάδα) και Εργαστηριακές Ασκήσεις (2 ώρες/εβδομάδα)

Οργάνωση Διδασκαλίας

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις στο εργαστήριο Η/Υ

26 ώρες

Εργαστήριο

26 ώρες

Εβδομαδιαίες ασκήσεις και αυτόνομη μελέτη

98 ώρες

Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

150 ώρες

Αξιολόγηση

  • Γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου
  • Προαιρετικά, κατά τη διάρκεια του εξαμήνου δίνεται η δυνατότητα επίλυσης επαναληπτικών ασκήσεων με συμμετοχή στην τελική βαθμολογία 20%

Χρήση ΤΠΕ

  • Χρήση πλατφόρμας e-class για την υποστήριξη της διδασκαλίας, την εργαστηριακή εκπαίδευση και την επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση του στατιστικού λογισμικού SPSS

Ώρες διδασκαλίας: 4

Μoνάδες ECTS: 6

Διδακτικές μονάδες: 3

Συντελεστής Βαρύτητας: 1.5

Τύπος: Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

Γλώσσα: Ελληνική

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Γενικές Ικανότητες: Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών, Αυτόνομη εργασία, Ομαδική εργασία, Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Καθηγητής
Δημαρά Ευθαλία - Καθηγητής

Γνωστικό Αντικείμενο: Στατιστική και Πληροφορική

Οργανική Μονάδα / Εργαστήριο:

Τηλέφωνο: +30 2610 962596

Ώρες γραφείου: Τρίτη 16.00 - 17.00 Τετάρτη 13.00 - 14.00

Προτεινόμενα Συγγράμματα: 

  • Γναρδέλλης, Χ., 2022, Ανάλυση δεδομένων με το IBM SPSS STATISTICS 28, Εκδόσεις Παπαζήση
  • Εγχειρίδια χρήσης του SPSS (Help – IBM SPSS Statistics)
  • Keller, G. 2010, Στατιστική για οικονομικά και διοίκηση επιχειρήσεων, Εκδόσεις Επίκεντρο
  • Wallgren, A., Wallgren, B., Persson, R., Jorner,U., Haarland, JA., 1996, Graphing Statistics and Data, Sage Publications

Προπτυχιακά

Τελευταία νέα & ανακοινώσεις

Ακαδημαϊκό σεμινάριο ΤΟΕ 2.5.2025: Examining pecuniary and non-pecuniary approaches to incentivise water conservation

29/04/2025|

Tην Παρασκευή 2 Μαΐου 2025 στις 2:30μμ θα πραγματοποιηθεί η παρουσίαση του κύριου Εμμανουήλ Τυλλιανάκη, Επίκουρου Καθηγητή του De Montfort University, στο πλαίσιο πλαίσιο του Κύκλου των Ακαδημαϊκών Σεμιναρίων του εαρινού εξαμήνου.

O κος. Τυλλιανάκης θα παρουσιάσει τη μελέτη του με τίτλο “Examining pecuniary and non-pecuniary […]

Ενημερωτική Ημερίδα: «Μεταπτυχιακές Σπουδές και Υποτροφίες στο εξωτερικό»

29/04/2025|

Τρίτη 6 Μαΐου 2025, ώρα 10.30 – 15.00, Συνεδριακό & Πολιτιστικό Κέντρο Πανεπιστημίου Πατρών

Το Γραφείο Διασύνδεσης & Επιχειρηματικότητας, της Μονάδας Υποστήριξης Φοιτητών (Μ.Υ.Φ.), του Πανεπιστημίου Πατρών, θα υλοποιήσει Ενημερωτική Ημερίδα, την Τρίτη 6 Μαΐου 2025 και ώρα 10.30 – 15.00, στο Συνεδριακό & Πολιτιστικό […]