Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ
Κωδικός Μαθήματος
Εξάμηνο: 3ο
Έτος Σπουδών:
Κατηγορία: Επιλογής Οικονομικού
Προς Φοιτητές Erasmus: Όχι
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, αναμένεται οι φοιτητές και οι φοιτήτριες να διαμορφώσουν βασικές γνώσεις και δεξιότητες και vα είναι σε θέση:
- Να κατανοούν τις βασικές έννοιες του μάρκετινγκ και την σημασία τους στο σύγχρονο επιχειρησιακό/οικονομικό περιβάλλον
- Να αντιλαμβάνονται την συνολική εικόνα του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος που αντιμετωπίζει η επιχείρηση
- Να αξιοποιούν τις πληροφορίες από την έρευνα αγοράς στο πλαίσιο της δημιουργίας κατάλληλων στρατηγικών μάρκετινγκ
- Να εξηγούν τον τρόπο με τον όποιο οι καταναλωτές παίρνουν αποφάσεις καταναλωτικής φύσεως
- Να κατανοούν τη σημασία των εργαλείων της Επιχειρησιακής Πολιτικής και του Στρατηγικού Μάρκετινγκ στο χώρο της αγοράς.
Να συνεργάζονται με τους συμφοιτητές τους στην αποτίμηση της κατάστασης και στην παρουσίαση μιας πραγματικής επιχείρησης.
Περιεχόμενα μαθήματος
Ο ρόλος του μάρκετινγκ (ΜΚΤ) στις επιδόσεις των επιχειρήσεων και οργανισμών. Η δημιουργία ικανοποίησης του πελάτη. Κερδίζοντας αγορές μέσω στρατηγικού σχεδιασμού προσανατολισμένου προς την αγορά. Η διοίκηση των πληροφοριών ΜΚΤ και η μέτρηση της ζήτησης της αγοράς. Η ανάλυση του περιβάλλοντος ΜΚΤ. Η ανάλυση των καταναλωτικών αγορών και της αγοραστικής συμπεριφοράς ατόμων Η ανάλυση των βιομηχανικών αγορών και της αγοραστικής συμπεριφοράς επιχειρήσεων και οργανισμών. Η ανάλυση των κλάδων και των ανταγωνιστών. Η τμηματοποίηση της αγοράς και η επιλογή των αγορών-στόχων. Διαφοροποίηση και τοποθέτηση. Ανάπτυξη νέων προϊόντων. Κύκλος ζωής προϊόντος Κατάστρωση στρατηγικών για την παγκόσμια αγορά. Εισαγωγή στο σχεδιασμό προγραμμάτων ΜΚΤ. Οργάνωση, υλοποίηση, αξιολόγηση και έλεγχος της προσπάθειας ΜΚΤ.
Διδακτικές Δραστηριότητες
Διαλέξεις (3 ώρες/εβδομάδα)
Οργάνωση Διδασκαλίας
Δραστηριότητα |
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις 3 ώρες εβδομαδιαίως |
13Χ3 = 39 ώρες |
Μελέτη |
111 ώρες |
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) |
150 ώρες |
Αξιολόγηση
Γραπτή τελική εξέταση
Χρήση ΤΠΕ
Χρήση ΤΠΕ στη διδασκαλία και επικοινωνία με τους φοιτητές (Power Point presentations, e-class, web-sites).
Προπτυχιακά
Τελευταία νέα & ανακοινώσεις
Αναβολή διάλεξης του μαθήματος «Οικονομικά της Βιομηχανικής Οργάνωσης»
Η διάλεξη της Τρίτης 26ης Μαρτίου 2024 του μαθήματος «Οικονομικά της Βιομηχανικής Οργάνωσης» αναβάλλεται λόγω έκτακτου κωλύματος του διδάσκοντα.
Ο Διδάσκων
Κ. Τσεκούρας, Καθηγητής
Θέματα Ψηφιακής Οικονομίας: Αλλαγή ώρας Αναπλήρωσης Εργαστηρίου 25ης Μαρτίου
Για το μάθημα “Θέματα Ψηφιακής Οικονομίας”, η αναπλήρωση του Εργαστηρίου της 25ης Μαρτίου θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 29.3.2024 σε νέα ώρα, στις 13:00-15:00, και σε άλλη αίθουσα, στην Αίθουσα Μεταπτυχιακών Φοιτητών (ακριβώς απέναντι από το Εργαστήριο Η/Υ).
Προσοχή: Θα πραγματοποιηθεί ομαδική άσκηση δημιουργίας και κριτικής […]
Πρόγραμμα Τελετών Απονομής Διπλωμάτων Μεταπτυχιακών και Διδακτορικών Τίτλων Σπουδών περιόδου Μαρτίου-Απριλίου 2024 – Οδηγίες και χρήσιμες πληροφορίες
Η Τελετή Ορκωμοσίας των Αποφοίτων Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών θα διεξαχθεί την Πέμπτη 28 Μαρτίου, ώρα 14.00, στην αίθουσα Ι1 του Συνεδριακού και Πολιτιστικού Κέντρου του Πανεπιστημίου Πατρών.
Επίσης, η Τελετή Καθομολόγησης Διδακτόρων θα διεξαχθεί την Παρασκευή, 28 Μαρτίου 2024, ώρα 11.30, στην αίθουσα Ι1 του […]
Έναρξη δηλώσεων – διανομής διδακτικών συγγραμμάτων εαρινού εξαμήνου ακαδ. έτους 2023-2024
Δηλώσεις έως Παρασκευή 10 Μαΐου 2024, Διανομή έως Παρασκευή 24 Μαΐου 2024
Σύμφωνα με το έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού https://eudoxus.gr/Files/Dianomi_Earinou_2023_24.pdf, oι δηλώσεις διδακτικών συγγραμμάτων των φοιτητών των Α.Ε.Ι. και Α.Ε.Α. για το εαρινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους […]