Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ

Κωδικός Μαθήματος
Εξάμηνο: 3ο
Έτος Σπουδών:
Κατηγορία: Επιλογής Οικονομικού
Προς Φοιτητές Erasmus: Όχι
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, αναμένεται οι φοιτητές και οι φοιτήτριες να διαμορφώσουν βασικές γνώσεις και δεξιότητες και vα είναι σε θέση:
- Να κατανοούν τις βασικές έννοιες του μάρκετινγκ και την σημασία τους στο σύγχρονο επιχειρησιακό/οικονομικό περιβάλλον
- Να αντιλαμβάνονται την συνολική εικόνα του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος που αντιμετωπίζει η επιχείρηση
- Να αξιοποιούν τις πληροφορίες από την έρευνα αγοράς στο πλαίσιο της δημιουργίας κατάλληλων στρατηγικών μάρκετινγκ
- Να εξηγούν τον τρόπο με τον όποιο οι καταναλωτές παίρνουν αποφάσεις καταναλωτικής φύσεως
- Να κατανοούν τη σημασία των εργαλείων της Επιχειρησιακής Πολιτικής και του Στρατηγικού Μάρκετινγκ στο χώρο της αγοράς.
- Να συνεργάζονται με τους συμφοιτητές τους στην αποτίμηση της κατάστασης και στην παρουσίαση μιας πραγματικής επιχείρησης.
Περιεχόμενα μαθήματος
Ο ρόλος του μάρκετινγκ (ΜΚΤ) στις επιδόσεις των επιχειρήσεων και οργανισμών. Η δημιουργία ικανοποίησης του πελάτη. Κερδίζοντας αγορές μέσω στρατηγικού σχεδιασμού προσανατολισμένου προς την αγορά. Η διοίκηση των πληροφοριών ΜΚΤ και η μέτρηση της ζήτησης της αγοράς. Η ανάλυση του περιβάλλοντος ΜΚΤ. Η ανάλυση των καταναλωτικών αγορών και της αγοραστικής συμπεριφοράς ατόμων Η ανάλυση των βιομηχανικών αγορών και της αγοραστικής συμπεριφοράς επιχειρήσεων και οργανισμών. Η ανάλυση των κλάδων και των ανταγωνιστών. Η τμηματοποίηση της αγοράς και η επιλογή των αγορών-στόχων. Διαφοροποίηση και τοποθέτηση. Ανάπτυξη νέων προϊόντων. Κύκλος ζωής προϊόντος Κατάστρωση στρατηγικών για την παγκόσμια αγορά. Εισαγωγή στο σχεδιασμό προγραμμάτων ΜΚΤ. Οργάνωση, υλοποίηση, αξιολόγηση και έλεγχος της προσπάθειας ΜΚΤ.
Διδακτικές Δραστηριότητες
Διαλέξεις (3 ώρες/εβδομάδα)
Οργάνωση Διδασκαλίας
Δραστηριότητα |
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις 3 ώρες εβδομαδιαίως |
13Χ3 = 39 ώρες |
Μελέτη |
111 ώρες |
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) |
150 ώρες |
Αξιολόγηση
Γραπτή τελική εξέταση
Χρήση ΤΠΕ
Χρήση ΤΠΕ στη διδασκαλία και επικοινωνία με τους φοιτητές (Power Point presentations, e-class, web-sites).
Προπτυχιακά
Τελευταία νέα & ανακοινώσεις
Αίτηση Βελτίωσης Βαθμολογίας Υποχρεωτικών μαθημάτων ακαδημαϊκού έτους 2024-2025
Σας ενημερώνουμε ότι οι Αιτήσεις Επανεξέτασης για Βελτίωση Βαθμολογίας Προακτέου Βαθμού θα γίνονται δεκτές από σήμερα, Τρίτη 15 Ιουλίου έως Παρασκευή 25 Ιουλίου 2025 και θα υποβάλλονται στο σύνδεσμο https://eservice.upatras.gr (Αίτηση Επανεξέτασης Προακτέου) μόνο μέσω φοιτητικού email.
Οι ενδιαφερόμενοι, πρέπει παράλληλα να συμπληρώσετε το σχετικό έντυπο που επισυνάπτουμε στο τέλος της […]
11ο Συνέδριο για την Οικονομική των Φυσικών Πόρων και του Περιβάλλοντος: Προθεσμίες
Παρασκευή 31 Οκτωβρίου έως το Σάββατο 1 Νοεμβρίου 2025, υβριδικά στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πατρών
Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε το 11ο Συνέδριο για την Οικονομική των Φυσικών Πόρων και του Περιβάλλοντος (ENVECON).
Το 11ο ENVECON συνδιοργανώνεται από:
- Το Εργαστήριο Επιχειρησιακής Έρευνας, […]
Μ. Τσάμπρα: ώρες επισκόπησης γραπτών
Αγαπητοί, Αγαπητές
Με την ολοκλήρωση των βαθμολογήσεων – και προκειμένου να έχετε την ανεμπόδιστη πρόσβαση στα γραπτά σας όπως ζητήσατε -Σας περιμένω την ΔΕΥΤΕΡΑ 7 ΙΟΥΛΙΟΥ 2025 και ώρα 10.00 έως 12.00, καθώς και 13.00 έως 15.00 ΣΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΜΟΥ (2ος όροφος).
Η διδάσκουσα
Μ. Τσάμπρα
Προκήρυξη Υποτροφιών «ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΕΝΤΖΕΛΟΠΟΥΛΟΣ» για σπουδές στο Πανεπιστήμιο Πατρών Ακαδημαϊκού έτους 2025-2026
Κατά την ακαδημαϊκή περίοδο 2025-2026 συνεχίζεται για 16η συνεχή χρονιά ο θεσμός των υποτροφιών «Ανδρέας Μεντζελόπουλος» για σπουδές στο Πανεπιστήμιο Πατρών.
Αναλυτικά οι προσφερόμενες υποτροφίες έχουν ως εξής:
- Για Προπτυχιακές Σπουδές: Έως Τριάντα (30) υποτροφίες των 5.000 €/έτος στους πρωτοετείς φοιτητές (νέο-εισαχθέντες το 2025).
- Για Μεταπτυχιακές […]