Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ

Κωδικός Μαθήματος
Εξάμηνο: 3ο
Έτος Σπουδών:
Κατηγορία: Επιλογής Οικονομικού
Προς Φοιτητές Erasmus: Όχι
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, αναμένεται οι φοιτητές και οι φοιτήτριες να διαμορφώσουν βασικές γνώσεις και δεξιότητες και vα είναι σε θέση:
- Να κατανοούν τις βασικές έννοιες του μάρκετινγκ και την σημασία τους στο σύγχρονο επιχειρησιακό/οικονομικό περιβάλλον
- Να αντιλαμβάνονται την συνολική εικόνα του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος που αντιμετωπίζει η επιχείρηση
- Να αξιοποιούν τις πληροφορίες από την έρευνα αγοράς στο πλαίσιο της δημιουργίας κατάλληλων στρατηγικών μάρκετινγκ
- Να εξηγούν τον τρόπο με τον όποιο οι καταναλωτές παίρνουν αποφάσεις καταναλωτικής φύσεως
- Να κατανοούν τη σημασία των εργαλείων της Επιχειρησιακής Πολιτικής και του Στρατηγικού Μάρκετινγκ στο χώρο της αγοράς.
- Να συνεργάζονται με τους συμφοιτητές τους στην αποτίμηση της κατάστασης και στην παρουσίαση μιας πραγματικής επιχείρησης.
Περιεχόμενα μαθήματος
Ο ρόλος του μάρκετινγκ (ΜΚΤ) στις επιδόσεις των επιχειρήσεων και οργανισμών. Η δημιουργία ικανοποίησης του πελάτη. Κερδίζοντας αγορές μέσω στρατηγικού σχεδιασμού προσανατολισμένου προς την αγορά. Η διοίκηση των πληροφοριών ΜΚΤ και η μέτρηση της ζήτησης της αγοράς. Η ανάλυση του περιβάλλοντος ΜΚΤ. Η ανάλυση των καταναλωτικών αγορών και της αγοραστικής συμπεριφοράς ατόμων Η ανάλυση των βιομηχανικών αγορών και της αγοραστικής συμπεριφοράς επιχειρήσεων και οργανισμών. Η ανάλυση των κλάδων και των ανταγωνιστών. Η τμηματοποίηση της αγοράς και η επιλογή των αγορών-στόχων. Διαφοροποίηση και τοποθέτηση. Ανάπτυξη νέων προϊόντων. Κύκλος ζωής προϊόντος Κατάστρωση στρατηγικών για την παγκόσμια αγορά. Εισαγωγή στο σχεδιασμό προγραμμάτων ΜΚΤ. Οργάνωση, υλοποίηση, αξιολόγηση και έλεγχος της προσπάθειας ΜΚΤ.
Διδακτικές Δραστηριότητες
Διαλέξεις (3 ώρες/εβδομάδα)
Οργάνωση Διδασκαλίας
|
Δραστηριότητα |
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
| Διαλέξεις 3 ώρες εβδομαδιαίως |
13Χ3 = 39 ώρες |
| Μελέτη |
111 ώρες |
| Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) |
150 ώρες |
Αξιολόγηση
Γραπτή τελική εξέταση
Χρήση ΤΠΕ
Χρήση ΤΠΕ στη διδασκαλία και επικοινωνία με τους φοιτητές (Power Point presentations, e-class, web-sites).
Προπτυχιακά
Τελευταία νέα & ανακοινώσεις
Αναβολή μαθήματος-Συμπεριφορική Οικονομική
Η διάλεξη του μαθήματος Συμπεριφορική Οικονομική της Δευτέρας 10/11/2025 ώρα 15.00-18.00 δεν θα πραγματοποιηθεί λόγω κωλύματος.
Ο Διδάσκων
Σπυρίδων Σταυρόπουλος
ΠΡΟΟΔΟΣ στο μάθημα ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ Ι, Τμήμα Α
Την Τετάρτη 26 Νοεμβρίου 2025 και ώρα 3-5 μ.μ. θα πραγματοποιηθεί υποχρεωτική πρόοδος στο μάθημα της Μακροοικονομικής Ι (Τμήμα Α) στα Αμφιθέατροo 1.2. Η εξεταστέα ύλη είναι οι ενότητες 1.1, 1.2, 2, 3.1, 3.2 όπως έχουν ήδη αναρτηθεί στο e-class του μαθήματος, και οι […]
Αναβολή μαθήματος: Μαθηματικά για Οικονομολόγους Ι
Αγαπητές (οί) φοιτητές
H διάλεξη του μαθήματος Μαθηματικά για Οικονομολόγους Ι Δευτέρας 10/11/2025 δεν θα πραγματοποιηθεί λόγω απούσιας του διδάσκοντος σε ερευνητική συνάντηση.
Το πρόγραμμα των αναπληρώσεων
“Στατιστική Ι” – Αλλαγή ώρας έναρξης εργαστηρίων
“Στατιστική Ι – Αλλαγή ώρας έναρξης εργαστηρίων
Tα μαθήματα θα ξεκινήσουν την Τετάρτη 5/11/2025, και θα πραγματοποιούνται στο Αμφ. 1.1 ως εξής :
Ώρα 14.00-15.00 Τμήμα Α’
Ώρα 15.00-16.00 Τμήμα Β’ “
Ο διδάσκων
Α. Πολυμένης
Από τη Γραμματεία


