Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ

Κωδικός Μαθήματος
Εξάμηνο: 3ο
Έτος Σπουδών:
Κατηγορία: Επιλογής Οικονομικού
Προς Φοιτητές Erasmus: Όχι
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, αναμένεται οι φοιτητές και οι φοιτήτριες να διαμορφώσουν βασικές γνώσεις και δεξιότητες και vα είναι σε θέση:
- Να κατανοούν τις βασικές έννοιες του μάρκετινγκ και την σημασία τους στο σύγχρονο επιχειρησιακό/οικονομικό περιβάλλον
- Να αντιλαμβάνονται την συνολική εικόνα του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος που αντιμετωπίζει η επιχείρηση
- Να αξιοποιούν τις πληροφορίες από την έρευνα αγοράς στο πλαίσιο της δημιουργίας κατάλληλων στρατηγικών μάρκετινγκ
- Να εξηγούν τον τρόπο με τον όποιο οι καταναλωτές παίρνουν αποφάσεις καταναλωτικής φύσεως
- Να κατανοούν τη σημασία των εργαλείων της Επιχειρησιακής Πολιτικής και του Στρατηγικού Μάρκετινγκ στο χώρο της αγοράς.
- Να συνεργάζονται με τους συμφοιτητές τους στην αποτίμηση της κατάστασης και στην παρουσίαση μιας πραγματικής επιχείρησης.
Περιεχόμενα μαθήματος
Ο ρόλος του μάρκετινγκ (ΜΚΤ) στις επιδόσεις των επιχειρήσεων και οργανισμών. Η δημιουργία ικανοποίησης του πελάτη. Κερδίζοντας αγορές μέσω στρατηγικού σχεδιασμού προσανατολισμένου προς την αγορά. Η διοίκηση των πληροφοριών ΜΚΤ και η μέτρηση της ζήτησης της αγοράς. Η ανάλυση του περιβάλλοντος ΜΚΤ. Η ανάλυση των καταναλωτικών αγορών και της αγοραστικής συμπεριφοράς ατόμων Η ανάλυση των βιομηχανικών αγορών και της αγοραστικής συμπεριφοράς επιχειρήσεων και οργανισμών. Η ανάλυση των κλάδων και των ανταγωνιστών. Η τμηματοποίηση της αγοράς και η επιλογή των αγορών-στόχων. Διαφοροποίηση και τοποθέτηση. Ανάπτυξη νέων προϊόντων. Κύκλος ζωής προϊόντος Κατάστρωση στρατηγικών για την παγκόσμια αγορά. Εισαγωγή στο σχεδιασμό προγραμμάτων ΜΚΤ. Οργάνωση, υλοποίηση, αξιολόγηση και έλεγχος της προσπάθειας ΜΚΤ.
Διδακτικές Δραστηριότητες
Διαλέξεις (3 ώρες/εβδομάδα)
Οργάνωση Διδασκαλίας
|
Δραστηριότητα |
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
| Διαλέξεις 3 ώρες εβδομαδιαίως |
13Χ3 = 39 ώρες |
| Μελέτη |
111 ώρες |
| Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) |
150 ώρες |
Αξιολόγηση
Γραπτή τελική εξέταση
Χρήση ΤΠΕ
Χρήση ΤΠΕ στη διδασκαλία και επικοινωνία με τους φοιτητές (Power Point presentations, e-class, web-sites).
Προπτυχιακά
Τελευταία νέα & ανακοινώσεις
Δηλώσεις μαθημάτων Εαρινού Εξαμήνου 2025-2026 για τους επί πτυχίω φοιτητές
Από σήμερα, Παρασκευή 05-12-2025 έως Κυριακή 21/12/2025 θα είναι διαθέσιμη η δικτυακή πύλη https://progress.upatras.gr/για τις δηλώσεις μαθημάτων του εαρινού εξαμήνου 2025-2026 για τους επί πτυχίω φοιτητές .
Από τη Γραμματεία
Αναβολή Προόδου Οικονομετρίας & Φροντιστήριο
Ανακοινώνεται στους φοιτητές ότι τη Δευτέρα 7/12 η προγραμματισμένη πρόοδος θα αναβληθεί και αντί αυτού θα γίνει η διάλεξη του μαθήματος με τον διδάσκοντα από τις 9 μέχρι τις 10 και στην συνέχεια θα γίνει η αναπλήρωση του φροντιστηρίου με τον κ. Φρούντζο από […]
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ Ι – Προαιρετική Εξέταση Προόδου
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ Ι – Προαιρετική Εξέταση Προόδου
Τρίτη 9/12/2025, ώρες 13-13.50 (Τμήμα Α) και 14-14.50 (Τμήμα Β), Αμφιθέατρο 1.2 .
Περισσότερες λεπτομέρειες στις ανακοινώσεις του μαθήματος στο eclass.
Ο Διδάσκων
Α. Πολυμένης
Από τη Γραμματεία
Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για Υποβολή Πρότασης προς Σύναψη Συμβάσεων Μίσθωσης Έργου Ιδιωτικού Δικαίου για την Ανάθεση Έργου στο Πλαίσιο της Πράξης “Απόκτηση Ακαδημαϊκής Διδακτικής Εμπειρίας στο Πανεπιστήμιο Πατρών για το Ακ. Έτος 2025-2026 (ΚΩΔ. ΠΡΟΓΡ. 83987, ΚΩΔ. ΟΠΣ: 6028738– Επιστημονικά Υπεύθυνος: Ιωάννης Βενέτης) (02.12.2025)
Το Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πατρών μέσω του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας του Πανεπιστημίου Πατρών, σύμφωνα με απόφαση της αρ. 994ης/26.11.2025 Συνεδρίασης της Επιτροπής Ερευνών του Πανεπιστημίου Πατρών, στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης με τίτλο «Απόκτηση Ακαδημαϊκής Διδακτικής Εμπειρίας, στο Πανεπιστήμιο Πατρών για το […]


