Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ

Introduction to Marketing-Management, photo: Gerd Altmann

Κωδικός Μαθήματος

ECO_220

Εξάμηνο: 3ο

Έτος Σπουδών:

Προς Φοιτητές Erasmus: Όχι

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, αναμένεται οι φοιτητές και οι φοιτήτριες  να διαμορφώσουν βασικές γνώσεις και δεξιότητες και vα είναι σε θέση:

  • Να κατανοούν τις βασικές έννοιες του μάρκετινγκ και την σημασία τους στο σύγχρονο επιχειρησιακό/οικονομικό περιβάλλον
  • Να αντιλαμβάνονται την συνολική εικόνα του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος που αντιμετωπίζει η επιχείρηση
  • Να αξιοποιούν τις πληροφορίες από την έρευνα αγοράς στο πλαίσιο της δημιουργίας κατάλληλων στρατηγικών μάρκετινγκ
  • Να εξηγούν τον τρόπο με τον όποιο οι καταναλωτές παίρνουν αποφάσεις καταναλωτικής φύσεως
  • Να κατανοούν τη σημασία των εργαλείων της Επιχειρησιακής Πολιτικής και του Στρατηγικού Μάρκετινγκ στο χώρο της αγοράς.
  • Να συνεργάζονται με τους συμφοιτητές τους στην αποτίμηση της κατάστασης και στην παρουσίαση μιας πραγματικής επιχείρησης.

Περιεχόμενα μαθήματος

Ο ρόλος του μάρκετινγκ (ΜΚΤ) στις επιδόσεις των επιχειρήσεων και οργανισμών. Η δημιουργία ικανοποίησης του πελάτη. Κερδίζοντας αγορές μέσω στρατηγικού σχεδιασμού προσανατολισμένου προς την αγορά. Η διοίκηση των πληροφοριών ΜΚΤ και η μέτρηση της ζήτησης της αγοράς. Η ανάλυση του περιβάλλοντος ΜΚΤ. Η ανάλυση των καταναλωτικών αγορών και της αγοραστικής συμπεριφοράς ατόμων Η ανάλυση των βιομηχανικών αγορών και της αγοραστικής συμπεριφοράς επιχειρήσεων και οργανισμών. Η ανάλυση των κλάδων και των ανταγω­νιστών. Η τμηματοποίηση της αγοράς και η επιλογή των αγορών-στόχων. Διαφοροποίηση και τοποθέτηση. Ανάπτυξη νέων προϊόντων. Κύκλος ζωής προϊόντος Κατάστρωση στρατηγικών για την παγκόσμια αγορά. Εισαγωγή στο σχεδιασμό προ­γραμ­μάτων ΜΚΤ. Οργάνωση, υλοποίηση, αξιολόγηση και έλεγχος της προσπάθειας ΜΚΤ.

Διδακτικές Δραστηριότητες

Διαλέξεις (3 ώρες/εβδομάδα)

Οργάνωση Διδασκαλίας

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις 3 ώρες εβδομαδιαίως

13Χ3 = 39 ώρες

Μελέτη

111 ώρες

Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

150 ώρες

Αξιολόγηση

Γραπτή τελική εξέταση

Χρήση ΤΠΕ

Χρήση ΤΠΕ στη διδασκαλία  και επικοινωνία με τους φοιτητές (Power Point presentations, e-class, web-sites).

Ώρες διδασκαλίας: 3

Μoνάδες ECTS: 6

Διδακτικές μονάδες: 3

Συντελεστής Βαρύτητας: 1.5

Τύπος: Γενικών Γνώσεων, Επιστημονικής Περιοχής

Γλώσσα: Ελληνική

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Γενικές Ικανότητες: Λήψη αποφάσεων, Ομαδική εργασία, Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

Επίκουρος Καθηγητής
Μανιούδης Εμμανουήλ - Λοιπό διδακτικό προσωπικό

Γνωστικό Αντικείμενο: Οικονομική Ιστορία - Ιστορία της Οικονομικής Σκέψης

Οργανική Μονάδα / Εργαστήριο:

Τηλέφωνο: +30 2610 962514

Ώρες γραφείου: Τρίτη: 15.30 - 17.00 Τετάρτη 12.30 - 14:00

Προτεινόμενα Συγγράμματα: 

Μάρκετινγκ-Στρατηγική Προσέγγιση 2η έκδοση, Perreault W.D., Cannon J.P., McCarthy E.J., Έκδοση: 2/2022, ISBN: 9789925588800

Μάρκετινγκ-Έννοιες και Στρατηγικές, Dibb Sally, Simkin Lyndon, Pride William.M., Ferell O.C. Έκδοση: 1/2021, ISBN: 9789925576388

ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ, Σ. Δημητριάδης, Α. Τζωρτζάκη Έκδοση: 1/2010, ISBN: 9789607745286

Προπτυχιακά

Τελευταία νέα & ανακοινώσεις

Ακαδημαϊκό σεμινάριο ΤΟΕ 2.5.2025: Examining pecuniary and non-pecuniary approaches to incentivise water conservation

29/04/2025|

Tην Παρασκευή 2 Μαΐου 2025 στις 2:30μμ θα πραγματοποιηθεί η παρουσίαση του κύριου Εμμανουήλ Τυλλιανάκη, Επίκουρου Καθηγητή του De Montfort University, στο πλαίσιο πλαίσιο του Κύκλου των Ακαδημαϊκών Σεμιναρίων του εαρινού εξαμήνου.

O κος. Τυλλιανάκης θα παρουσιάσει τη μελέτη του με τίτλο “Examining pecuniary and non-pecuniary […]

Ενημερωτική Ημερίδα: «Μεταπτυχιακές Σπουδές και Υποτροφίες στο εξωτερικό»

29/04/2025|

Τρίτη 6 Μαΐου 2025, ώρα 10.30 – 15.00, Συνεδριακό & Πολιτιστικό Κέντρο Πανεπιστημίου Πατρών

Το Γραφείο Διασύνδεσης & Επιχειρηματικότητας, της Μονάδας Υποστήριξης Φοιτητών (Μ.Υ.Φ.), του Πανεπιστημίου Πατρών, θα υλοποιήσει Ενημερωτική Ημερίδα, την Τρίτη 6 Μαΐου 2025 και ώρα 10.30 – 15.00, στο Συνεδριακό & Πολιτιστικό […]