Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ

Κωδικός Μαθήματος
Εξάμηνο: 3ο
Έτος Σπουδών:
Κατηγορία: Επιλογής Οικονομικού
Προς Φοιτητές Erasmus: Όχι
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, αναμένεται οι φοιτητές και οι φοιτήτριες να διαμορφώσουν βασικές γνώσεις και δεξιότητες και vα είναι σε θέση:
- Να κατανοούν τις βασικές έννοιες του μάρκετινγκ και την σημασία τους στο σύγχρονο επιχειρησιακό/οικονομικό περιβάλλον
- Να αντιλαμβάνονται την συνολική εικόνα του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος που αντιμετωπίζει η επιχείρηση
- Να αξιοποιούν τις πληροφορίες από την έρευνα αγοράς στο πλαίσιο της δημιουργίας κατάλληλων στρατηγικών μάρκετινγκ
- Να εξηγούν τον τρόπο με τον όποιο οι καταναλωτές παίρνουν αποφάσεις καταναλωτικής φύσεως
- Να κατανοούν τη σημασία των εργαλείων της Επιχειρησιακής Πολιτικής και του Στρατηγικού Μάρκετινγκ στο χώρο της αγοράς.
- Να συνεργάζονται με τους συμφοιτητές τους στην αποτίμηση της κατάστασης και στην παρουσίαση μιας πραγματικής επιχείρησης.
Περιεχόμενα μαθήματος
Ο ρόλος του μάρκετινγκ (ΜΚΤ) στις επιδόσεις των επιχειρήσεων και οργανισμών. Η δημιουργία ικανοποίησης του πελάτη. Κερδίζοντας αγορές μέσω στρατηγικού σχεδιασμού προσανατολισμένου προς την αγορά. Η διοίκηση των πληροφοριών ΜΚΤ και η μέτρηση της ζήτησης της αγοράς. Η ανάλυση του περιβάλλοντος ΜΚΤ. Η ανάλυση των καταναλωτικών αγορών και της αγοραστικής συμπεριφοράς ατόμων Η ανάλυση των βιομηχανικών αγορών και της αγοραστικής συμπεριφοράς επιχειρήσεων και οργανισμών. Η ανάλυση των κλάδων και των ανταγωνιστών. Η τμηματοποίηση της αγοράς και η επιλογή των αγορών-στόχων. Διαφοροποίηση και τοποθέτηση. Ανάπτυξη νέων προϊόντων. Κύκλος ζωής προϊόντος Κατάστρωση στρατηγικών για την παγκόσμια αγορά. Εισαγωγή στο σχεδιασμό προγραμμάτων ΜΚΤ. Οργάνωση, υλοποίηση, αξιολόγηση και έλεγχος της προσπάθειας ΜΚΤ.
Διδακτικές Δραστηριότητες
Διαλέξεις (3 ώρες/εβδομάδα)
Οργάνωση Διδασκαλίας
|
Δραστηριότητα |
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
| Διαλέξεις 3 ώρες εβδομαδιαίως |
13Χ3 = 39 ώρες |
| Μελέτη |
111 ώρες |
| Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) |
150 ώρες |
Αξιολόγηση
Γραπτή τελική εξέταση
Χρήση ΤΠΕ
Χρήση ΤΠΕ στη διδασκαλία και επικοινωνία με τους φοιτητές (Power Point presentations, e-class, web-sites).
Προπτυχιακά
Τελευταία νέα & ανακοινώσεις
“Στατιστική Ι” – Αλλαγή ώρας έναρξης εργαστηρίων
“Στατιστική Ι – Αλλαγή ώρας έναρξης εργαστηρίων
Tα μαθήματα θα ξεκινήσουν την Τετάρτη 5/11/2025, και θα πραγματοποιούνται στο Αμφ. 1.1 ως εξής :
Ώρα 14.00-15.00 Τμήμα Α’
Ώρα 15.00-16.00 Τμήμα Β’ “
Ο διδάσκων
Α. Πολυμένης
Από τη Γραμματεία
Υποβολή αιτήσεων για τις κατατακτήριες εξετάσεις ακαδημαϊκού έτους 2025-2026.
Για το ΑΕ 2025-2026 στο https://eservice.upatras.gr/ από 1 έως 15 Νοεμβρίου 2025.
Οι ενδιαφερόμενοι υποψήφιοι για τις κατατακτήριες εξετάσεις του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους οφείλουν να υποβάλλουν την αίτησή τους αποκλειστικά και μόνο στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του Πανεπιστημίου Πατρών https://eservice.upatras.gr/
Οι αιτήσεις αφορούν απόφοιτους των Α.Ε.Ι. […]
Αίτηση συμμετοχής στην Τελετή Ορκωμοσίας αποφοίτων του Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών / Δεκέμβριος 2025
Στο https://eservice.upatras.gr/ έως και την Τετάρτη 12/11/2025
Σας ενημερώνουμε ότι ξεκίνησε η περίοδος υποβολής αίτησης συμμετοχής στην Τελετή Ορκωμοσίας Προπτυχιακών φοιτητών.
Οι αιτήσεις για την ορκωμοσία των αποφοίτων του Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών θα γίνονται δεκτές αποκλειστικά και μόνο από την ηλεκτρονική πλατφόρμα του Πανεπιστημίου Πατρών https://eservice.upatras.gr/ […]
Αίτηση συμμετοχής στην Τελετή Απονομής Μεταπτυχιακών Τίτλων Σπουδών, Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2025
Ξεκίνησε η περίοδος υποβολής αίτησης συμμετοχής στην Τελετή Απονομής των Μεταπτυχιακών Τίτλων Σπουδών.
Η Τελετή θα πραγματοποιηθεί τη Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2025, ώρα 14.00 στο Αμφιθέατρο Ι-1 του Συνεδριακού και Πολιτιστικού Κέντρου του Πανεπιστημίου Πατρών.
Οι αιτήσεις για τη συμμετοχή των αποφοίτων του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών […]


