Ερευνητικά προγράμματα
2025
Papaioannou, S. (scientific coordinator), Giannakopoulos, N., Venetis, I., Tsavou, E., (researchers) (2025-). “EDECREF: The role of education in stimulating economic reforms”. Accepted for funding by the Hellenic Foundation for Research and Innovation under the “3rd Call to Support Faculty Members and Researchers”.
2023
Chatzistamoulou, N. (2023). Research Project “GREAT: Green Growth and Energy Efficiency for All Tiers of Performance: Decision Making and Policy Implications to Chart Energy Transition”, School of Economics & Business Administration, Department of Economics, University of Patras, Greece. Funded by: MEDIKOS Program, University of Patras. 2023- Ongoing.
Filis, G. (2023-2024). Forecasting disaggregated inflation rate by different household groups: The Greek case. Funded by Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας – ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ.
Laliotis, I. (2023-2025). Ανίχνευση και καλλιέργεια των ειδικών χαρακτηριστικών του μαθητικού προφίλ, ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ.
Manioudis, M. (2023-2024). Συμμετοχή ως research expert στο έργο “Design, Implementation or evaluation of EU Programmes for: Country analysis on evidence-informed policymaking in Greece”| European Commission Joint Research Center.
Tsekouras, K., Kounetas, K., Daskalou, V. (2023). ΜΕΤΩΝ programme: Educational & support actions, Building the knowledge & skills for the development of innovation & entrepreneurship in University of Patras, Human Resources Development, Education and Lifelong Learning Sectoral Program.
2022
Manioudis, M. (2022-2023). Συμμετοχή ως post-doc researcher στο έργο “Reinventing Sump Cycle Under Pandemic Era”| Ερευνητικοί εταίροι ΑΠΘ, Πανεπιστήμιο Κρήτης και Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (Χρηματοδότηση ΕΛΙΔΕΚ).
Manioudis, M. (2022-2027). Συμμετοχή ως post-doc researcher στο έργο Cure4Aqua “Μελέτη και την χαρτογράφηση των κοινωνικό-οικονομικών επιπτώσεων της ενσωμάτωσης συστήματος εκτίμησης της ευζωίας στο κόστος των ιχθυοπαραγωγικών μονάδων και στην ποιότητα ζωής των εργαζομένων σε μονάδες ιχθυοκαλλιέργειας”| Πανεπιστήμιο Κρήτης (Χρηματοδότηση Horizon).
2021
Chatzistamoulou, N. and Kounetas, K. (2021) Research Project “BEGIN: Boosting Efficiency and Green Growth through induced innovation under Technological Heterogeneity. An Elusive Goal or a Feasible Reality?” School of Economics & Business Administration, Department of Economics, University of Patras, Greece. Funded by: Hellenic Foundation for Research and Innovation, 2021-2024. Completed.
Filis, G. (2021-2025). Πρόβλεψη τιμών ηλεκτρικής ενέργειας στην ελληνική αγορά με υψηλή διείσδυση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Χρηματοδότηση από τα Βιομηχανικά ΔιδακτορικάUPatras IQ 2020, Πανεπιστήμιο Πατρών.
Kounetas, K. (2021-present). Pandemic Risk and Corporate Technical Efficiency during COVID-19 Crisis. University of Sharjah UAE.
Tsampra, M. (2021-2023) HI-TEACH Learning programme (2020-1-IT02-KA226-095528) Erasmus+.
2020
Betcherman G., Giannakopoulos, N., Kanavitsa, E., Laliotis, I., & Schnitzer, P. (2020). Greece Minimum Wage. World Bank Report to the Ministry of Labour and Social Affairs of Greece.
Kounetas, K. (2020-present). Language as a tool for understanding consumer attitudes and improving the social impact of sustainable products. LangTool interdisciplinary project funded by the Kamprad Family Foundation.
Laliotis, I. (2020). “Mend the gap”: The independent review into gender pay gaps in Medicine in England. Review commissioned by the Department of Health and Social Care, UK.
Tsampra, M. (2020-2023) S.I.M.P.L.E. Social Impact Measurement Plan, Learning and Empowerment (2020-1-IT01-KA202-008523) Erasmus+.
Tsekouras, K., (scientific coordinator), Chatzistamoulou, N., Daskalou, V. and Kounetas, K., (researchers) (2020-2023) “SPILEF: From Whom and to Whom: Knowledge Spillovers related to the Efficiency of Business Innovation and Learning Process within High Growth Firms and Technology Heterogeneity”, School of Economics & Business Administration, Department of Economics, University of Patras, Greece. Funded by: Hellenic Foundation for Research and Innovation, 2020-2023 (Project Number: HFRI-FM17-0320).
2019
Daskalou, V. (2017-2020). Συμμετοχή ως E-learning expert στο έργο “OPATEL: Online Platform for Academic TEaching and Learning in Iraq and Iran“, Erasmus+ project, KA2 – Cooperation for innovation and the exchange of good practices, Capacity Building in Higher Education.
Laliotis, I., & Monastiriotis, V. (2019). “Labour market vulnerability and labour market outcomes during the economic upswing”. Research Note for the Social Situation Monitoring, Directorate-General for Employment, Social Affairs and Inclusion, Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Laliotis, I., (2019). City University of London, University Research Pump-Priming Fund.
Laliotis, I., (2019). NHS workforce challenges: Current evidence & policy implications, HEIF/Knowledge Exchange.
Tsekouras, K. (scientific coordinator), Daskalou, V. and Tzagarakis, M. (researchers) (2019-2021) “UPENSKILLS: Upgrading Entrepreneurial Skills“, Erasmus+ project, KA2 – Cooperation for innovation and the exchange of good practices, Strategic Partnerships for youth.
Έρευνα
Τελευταία νέα & ανακοινώσεις
Διευκόλυνση των φοιτητών για την άσκηση εκλογικού δικαιώματος στις φοιτητικές εκλογές
Δείτε το επισυναπτόμενο σχετικό έγγραφο του Συμβουλίου Διοίκησης Πανεπιστημίου Πατρών ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΦΟΙΤΗΤ.
Από τη Γραμματεία
Δηλώσεις μαθημάτων ΠΠΣ επί πτυχίω
Από σήμερα Τετάρτη, 07-05-2025 έως και Κυριακή 18-05-2025 η δικτυακή πύλη https://progress.upatras.gr/ για τις Δηλώσεις μαθημάτων των επί πτυχίω φοιτητών, θα είναι ενεργή.
Σημείωση: Μετά από την τελική αποθήκευση της δήλωσής σας, μπορείτε να εκτελέσετε την επιλογή “Ακαδημαϊκό Έργο” […]
Αναβολή ώρας γραφείου για 07/05/2025
Ειδοποιούνται οι φοιτητές/φοιτήτριες ότι η ώρα γραφείου της κ. Μαρίας Τσάμπρα αναβάλλεται εκτάκτως για σήμερα, Τετάρτη 07/05/2025.
Θα αναπληρωθεί κατόπιν συνεννόησης με τους ενδιαφερομένους μέσω e-mail, την Τρίτη 13/05/2025.
Η Διδάσκουσα
Μαρία Τσάμπρα
Πρόγραμμα εξετάσεων Εαρινού Εξαμήνου ΑΕ 2024-2025
Από Τρίτη 10 Ιουνίου έως Τρίτη 1 Ιουλίου 2025
Το Πρόγραμμα των Εξετάσεων του Εαρινού εξαμήνου του ακαδημαϊκού έτους 2024-25, στο οποίο συμπεριλαμβάνονται και οι εξετάσεις των φοιτητών επί πτυχίω, έχει αναρτηθεί στη γνωστή σελίδα του Ωρολογίου Προγράμματος.
Κατά τη διάρκεια των εξετάσεων θα πρέπει […]