Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ

Introduction to Marketing-Management, photo: Gerd Altmann

Κωδικός Μαθήματος

ECO_220

Εξάμηνο: 3ο

Έτος Σπουδών:

Προς Φοιτητές Erasmus: Όχι

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, αναμένεται οι φοιτητές και οι φοιτήτριες  να διαμορφώσουν βασικές γνώσεις και δεξιότητες και vα είναι σε θέση:

  • Να κατανοούν τις βασικές έννοιες του μάρκετινγκ και την σημασία τους στο σύγχρονο επιχειρησιακό/οικονομικό περιβάλλον
  • Να αντιλαμβάνονται την συνολική εικόνα του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος που αντιμετωπίζει η επιχείρηση
  • Να αξιοποιούν τις πληροφορίες από την έρευνα αγοράς στο πλαίσιο της δημιουργίας κατάλληλων στρατηγικών μάρκετινγκ
  • Να εξηγούν τον τρόπο με τον όποιο οι καταναλωτές παίρνουν αποφάσεις καταναλωτικής φύσεως
  • Να κατανοούν τη σημασία των εργαλείων της Επιχειρησιακής Πολιτικής και του Στρατηγικού Μάρκετινγκ στο χώρο της αγοράς.

Να συνεργάζονται με τους συμφοιτητές τους στην αποτίμηση της κατάστασης και στην παρουσίαση μιας πραγματικής επιχείρησης.

Περιεχόμενα μαθήματος

Ο ρόλος του μάρκετινγκ (ΜΚΤ) στις επιδόσεις των επιχειρήσεων και οργανισμών. Η δημιουργία ικανοποίησης του πελάτη. Κερδίζοντας αγορές μέσω στρατηγικού σχεδιασμού προσανατολισμένου προς την αγορά. Η διοίκηση των πληροφοριών ΜΚΤ και η μέτρηση της ζήτησης της αγοράς. Η ανάλυση του περιβάλλοντος ΜΚΤ. Η ανάλυση των καταναλωτικών αγορών και της αγοραστικής συμπεριφοράς ατόμων Η ανάλυση των βιομηχανικών αγορών και της αγοραστικής συμπεριφοράς επιχειρήσεων και οργανισμών. Η ανάλυση των κλάδων και των ανταγω­νιστών. Η τμηματοποίηση της αγοράς και η επιλογή των αγορών-στόχων. Διαφοροποίηση και τοποθέτηση. Ανάπτυξη νέων προϊόντων. Κύκλος ζωής προϊόντος Κατάστρωση στρατηγικών για την παγκόσμια αγορά. Εισαγωγή στο σχεδιασμό προ­γραμ­μάτων ΜΚΤ. Οργάνωση, υλοποίηση, αξιολόγηση και έλεγχος της προσπάθειας ΜΚΤ.

Διδακτικές Δραστηριότητες

Διαλέξεις (3 ώρες/εβδομάδα)

Οργάνωση Διδασκαλίας

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις 3 ώρες εβδομαδιαίως

13Χ3 = 39 ώρες

Μελέτη

111 ώρες

Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

150 ώρες

Αξιολόγηση

Γραπτή τελική εξέταση

Χρήση ΤΠΕ

Χρήση ΤΠΕ στη διδασκαλία  και επικοινωνία με τους φοιτητές (Power Point presentations, e-class, web-sites).

Ώρες διδασκαλίας: 3

Μoνάδες ECTS: 6

Διδακτικές μονάδες: 3

Συντελεστής Βαρύτητας: 1.5

Τύπος: Γενικών Γνώσεων, Επιστημονικής Περιοχής

Γλώσσα: Ελληνική

Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο

Γενικές Ικανότητες: Λήψη αποφάσεων, Ομαδική εργασία, Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

Προτεινόμενα Συγγράμματα: 

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Perreault, W. D., Cannon, J. P. and McCarthy, E. J. (2012) Βασικές Αρχές Μάρκετινγκ: Μια Στρατηγική Προσέγγιση. Αθήνα: Εκδόσεις Πασχαλίδης.

Armstrong Gary,Kotler Philip. (2009).  Εισαγωγή στο Marketing, Eκδόσεις Επίκεντρο

ΠΑΝΤΟΥΒΑΚΗΣ Α.-ΣΙΩΜΚΟΣ Γ.-ΧΡΗΣΤΟΥ Ε.  (2015). ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ, Εκδοτικός  Οργανισμός  Λιβάνη ΑΒΕ

Προπτυχιακά

Τελευταία νέα & ανακοινώσεις

Ομιλία με τίτλο “Πώς τα δεδομένα επηρεάζουν τη στρατηγική των επιχειρήσεων και την ψηφιακή τους προβολή”

24/04/2024|

Στα πλαίσια του κύκλου σεμιναρίων ΠΜΣ “Εφαρμοσμένη Οικονομική και Ανάλυση Δεδομένων”, την Πέμπτη 25 Απριλίου 2024 και ώρα 16:00 – 17:00 στο ΑΜΦ 4 θα γίνει ομιλία του Γιώργου Παρηγοράκη, συνιδρυτή της διαφημιστικής εταιρείας Entrust  (www.entrustgroup.gr) με τίτλο:

“Πώς τα δεδομένα επηρεάζουν τη […]

Αναβολή αυριανής διάλεξης (23 Απριλίου) 9:00-11:00, τμήμα Α, Μαθηματικά ΙΙ

22/04/2024|

Λόγω έκτακτων ακαδημαϊκών υποχρεώσεων,  η αυριανή διάλεξη 23/4, ώρα 9:00-11:00 του τμήματος Α, Μαθηματικά ΙΙ, κος Βενέτης αναβάλλεται.

Θα υπάρξει ενημέρωση σχετικά με την αναπλήρωση της διάλεξης.

Ο Διδάσκων

Ι. Βενέτης

Αναπλήρωση Διάλεξης Εισαγωγή στην Οικονομική Επιστήμη ΙΙ (Τμήμα Α)

22/04/2024|

Η αναπλήρωση της διάλεξης του μαθήματος Εισαγωγή στην Οικονομική Επιστήμη ΙΙ (Τμήμα Α) που αναβλήθηκε λόγω της διακοπής ρεύματος, θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 23/4/2024 και ώρα 11.00-13.00 στο ΑΜΦ-1.2.

Ο διδάσκων
Ελευθέριος Γούλας