Economics of Technology and Innovation
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, αναμένεται οι φοιτητές και οι φοιτήτριες να διαμορφώσουν επαρκείς γνώσεις:
Τεχνολογία, τεχνική αλλαγή, πρότυπα τεχνικής αλλαγής. Η έννοια της καινοτομίας: από το γραμμικό Σουμπετεριανό μοντέλο καινοτομίας στο μοντέλο των «συστημάτων καινοτομίας» (innovation systems). Τεχνολογική καινοτομία και γνώση. Διάχυση καινοτομιών, μεταφορά τεχνολογίας, φραγμοί/εμπόδια. Χωρικές διαστάσεις: καινοτομικά δίκτυα, περιφερειακά συστήματα καινοτομίας και καινοτομικές/ μαθησιακές περιφέρειες. Χωρικές πολιτικές για την καινοτομία στην Ευρωπαϊκή Ένωση (τεχνοπόλεις, επιστημονικά πάρκα, κλπ). Χωρικές πολιτικές για την καινοτομία στην Ελλάδα (επιστημονικά & τεχνολογικά πάρκα, κλπ). Βασικές αρχές οργάνωσης και σχεδιασμού χώρων καινοτομίας.
Διαλέξεις (3 ώρες/εβδομάδα) και Εργαστηριακές Ασκήσεις (1 ώρα/εβδομάδα)
Δραστηριότητα |
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις (3 ώρες/εβδ Χ 13 εβδ) |
39 ώρες |
Εργαστήριο (1 ώρα/εβδ x 13 εβδ) |
13 ώρες |
Αυτοτελής μελέτη (περιλαμβανόμενης της μελέτης για τις εργασίες) |
98 ώρες |
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) |
150 ώρες |
Η αξιολόγηση των φοιτητών βασίζεται σε συνδυασμό: (1) Γραπτές τελικές εξετάσεις (60% του τελικού βαθμού), (2) Ομαδικές ή και ατομικές εργασίες/παρουσίαση και συζήτηση εργασιών στην τάξη (40% του τελικού βαθμού)*. Τα παραπάνω ποσοστά είναι δυνατόν να αλλάζουν ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας των εργασιών.
[* Προϋπόθεση ενεργοποίησης του βαθμού εργασίας είναι η βαθμολογική βάση του φοιτητή στις γραπτές εξετάσεις].
Τα κριτήρια αξιολόγησης αναπτύσσονται προφορικά κατά την 1η διάλεξη του μαθήματος και είναι ρητά προσδιορισμένα στον «οδηγό του μαθήματος» ο οποίος αναρτάται στο e-class (και συνεπώς είναι άμεσα προσβάσιμα από τους φοιτητές). Στο e-class αναρτάται επιπλέον και οδηγός για τις παρουσιάσεις των εργασιών που περιλαμβάνει αναλυτικά τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις της «καλής παρουσίασης».