Economics of Industrial Organisation, photo: Pete Linforth
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος αναμένεται οι φοιτήτριες/φοιτητές να είναι σε θέση:
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος θα έχουν αποκτήσει:
Εισαγωγικές Έννοιες: Ορισμός αγορών και ταξινόμηση κλάδων, το Υπόδειγμα SCP, Το ζήτημα της ενδογένειας, Η προσέγγιση της Σχολής του Σικάγο, Απώλεια κοινωνικής ευημερίας, Στόχοι της Επιχείρησης, Τύποι επιχειρήσεων.
Παίγνια και Στρατηγική: Δεσπόζουσες Στρατηγικές, Κυριαρχούμενες Στρατηγικές, Ισορροπία Nash, Στρατηγική Μορφή, Μη-πλήρης και Ατελής Πληροφόρηση, Δυναμικά Παίγνια, Δένδρα, Δέσμευση και προς τα πίσω επαγωγή, Εκλεπτυσμός λύσεων, Επαναλαμβανόμενα παίγνια
Συγκέντρωση και Δύναμη Αγοράς, Ολιγοπώλιο: Υπόδειγμα Bertrand, Υπόδειγμα Cournot, Υπόδειγμα Stackelberg, Υπόδειγμα conjectural variations. Εμπειρική Εκτίμηση της Συγκέντρωσης και της Δύναμης Αγοράς. Στατικά μέτρα συγκέντρωσης, Δυναμική Συγκέντρωση, Βασικά στοιχεία Συμπαιγνίας.
Είσοδος, Έξοδος και Κλαδική Δυναμική: Κόστος εισόδου και διάρθρωση αγοράς, Ενδογενές και Εξωγενές κόστος εισόδου, Εμπόδια Εισόδου, Στατικά και Διαρθρωτικά, Οικονομίες κλίμακας και MES, Οικονομίες Φάσματος, Διεκδικήσιμες Αγορές, Συγχωνεύσεις και Εξαγορές, τα Τεχνολογικά Καθεστώτα της Επιχειρηματικότητας και της Ρουτίνας, Εμπειρική Διερεύνηση Εισόδου – Εξόδου
Επιχειρηματικές Πρακτικές - Τιμολόγηση: Διάκριση Τιμών, πρώτου, δεύτερου και τρίτου βαθμού, περιοριστική τιμολόγηση, ληστρική τιμολόγηση, μη γραμμική τιμολόγηση, κάθετες σχέσεις, ανταγωνισμός λιανοπωλητών, διπλή αριστοποίηση, εξωτερικότητες επενδύσεων
Επιχειρηματικές Πρακτικές- Διαφοροποίηση προϊόντος: Το υπόδειγμα Chamberlin, Το Υπόδειγμα Hotelling, οριζόντια και κάθετη διαφοροποίηση, Πολλαπλασιασμός προϊόντων, Η δημιουργία brand name και η αφοσίωση των καταναλωτών
Επιχειρηματικές Πρακτικές - Διαφήμιση: Πληροφόρηση, πειθώ και σήμανση, Ένταση της διαφήμισης, Το υπόδειγμα Dorfman-Steiner, Κοινωνικό όφελος και κόστος διαφήμισης, Πρόσφορα και μη πρόσφορα αγαθά, Η προσέγγιση του Porter και ο ρόλος των λιανοπωλητών
Επιχειρηματικές Πρακτικές – R&D και καινοτομία: Οι Shumpeterian υποθέσεις, Ο ρόλος του μεγέθους και της διάρθρωσης, Οι συνθήκες του opportunity και του appropriability, Τα συστήματα πατεντών, Πρότυπα διάχυσης, ο ρόλος των δικτύων και των εξωτερικοτήτων, Υπερβάλλουσα αδράνεια και υπερβάλλουσα ώθηση
Επιχειρηματική Απόδοση και Μεγέθυνση: Μέτρα απόδοσης, μέτρα διάρθρωσης, Οικονομετρικά Υποδείγματα SCP, Ο νόμος του Gibrat, παραλλαγές του νόμου του Gibrat
Διαλέξεις (3 ώρες/εβδομάδα)
Δραστηριότητα |
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις |
39 ώρες (3 ώρες * 13 εβδομάδες) |
Δουλειά στο σπίτι |
111 ώρες |
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) |
150 ώρες |
Γραπτή εξέταση, στο τέλος του εξαμήνου, που περιλαμβάνει:
Χρήση ΤΠΕ στη διδασκαλία, και επικοινωνία με τους φοιτητές (e-class)